Gulliksen Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hei, Jeg skal kjøpe en ny skjerm og trenger noen tips og råd. Jeg bruker kun lightroom og Photoshop, men ser også noe film på pcen. Har sett etter en billig skjerm til dette formålet. Vil en skjerm som dette være tilfredsstillende: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599919 Eller er det andre alternativer jeg burde se på? Lenke til kommentar
Panteren Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hei Gulliksen!! Er selv interessert i foto og film og kjøpte dermed Apples "Led Cinema Display", er kjempe fornøyd. Får med meg hver minste detalj på bildene. Anbefaler deg å kjøpe Apples skjerm Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Du kjøper altså ikke en skjerm med TN panel til fotoredigering og film. Hva er budsjettet ditt her? Jeg anbefaler deg en titt på skjerm anbefalingene i Agentspoon sin tråd - her Dell Ultrasharp 2209Wa blir vel den rimeligste IPS skjermen på markedet, og er knallgod. Til film og foto er den helt overlegen den BenQ skjermen du hadde valgt ut. Hvis du føler for å virkelig slå på stortromma kan Dell U2711 være et alternativ dersom du ønsker noe virkelig stort noe som gir knallgode farger. Endret 9. oktober 2010 av Maccan Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Takker for tips. Panteren: Kan nok være jeg går over til Mac etterhvert, men ikke nå. Maccan: Har egentlig ikke satt noe budsjett, men rundt 2000,- er egentlig greit. Dell er de som er ledende på gode skjermer i budsjettklassen? Hvis det ikke er noen andre innvendinger så kjøper jeg den skjermen. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Ha ein CRT skjerm ved sida av bare for kvalitetskontroll av farger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå