TheClown Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hei. Jeg lager en facebook applikasjon som gjør det mulig å tagge folk i statuser, akkurat slik som den innebygde funksjonen. Med Javascript lagres informasjonen slik: Hei på deg dette er en tag: @[iD|TEXT]. F.eks @[1347|Bjørn]. Jeg trenger en regex-funksjon som gjør slik at jeg kan bruke IDen og TEXTen slik: <a href="ID">TEXT</a>. Noen som han lage ett uttrykk for meg? Jeg er helt elendig på dette her. ID er KUN tall TEXT kan være hva som helst. Ser at dersom det inneholder ] blir det bugs, men det får så være. På forhånd takk. Thomas. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Denne skal fugere <?php $tekst = '@[1347|Thomas]'; $bbkode = array('/\@\[([0-9]+)\|(.*)\]/is' => '<a href="$1">$2</a>'); $tekst = preg_replace(array_keys($bbkode), array_values($bbkode), $tekst); echo $tekst; ?> Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Ser ut til at det fungerte. Takk så mye! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå