Gjest Maribella Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Poster som gjest fordi flere kjenner meg på forumet. Hvis man tester positivt på en klamydiatest får man beskjed fra legen om å si fra til tidligere partnere. Ville du gjort det? Er ikkje det litt pinlig? Gjerne svar alle, både gutt og jente. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Jeg mener man har en plikt og si fra til de man vet man har hatt sex med, og som kan være smittet. Klamydia kan i verste fall gjøre deg steril. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Det er da mye mer pinlig å få vite at en tidligere "venn" er blitt steril pga klamydia (som han fikk fra deg). Såklart skal man si ifra, litt voksen må det være lov til å være Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hvis man ligger rundt og har ubeskyttet sex må man ikke regne med at andre skal ha ansvar for å fortelle deg at du har klamydia. Man er idiot hvis man ikke tester seg med jevne mellomrom på eget intiativ. Foresten er det ikke dumt om noen blir sterile, jorden er i ferd med å bli overbefolket. Lenke til kommentar
Gjest Maribella Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Oki... Har ikkje hatt sex med så mange men var uheldig for tre uker side,n tester meg alltid med jevne mellomrom. Men er jo pinlig og, han har jo også et ansvar som ikke tester seg? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Oki... Har ikkje hatt sex med så mange men var uheldig for tre uker side,n tester meg alltid med jevne mellomrom. Men er jo pinlig og, han har jo også et ansvar som ikke tester seg? For såvidt har han vell ikke det ansvaret, I og med at han fikk det av deg, vil jeg tro at det er på sin plass at du forteller han. Tror det kan være straffbart å ikke fortelle dette om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Oki... Har ikkje hatt sex med så mange men var uheldig for tre uker side,n tester meg alltid med jevne mellomrom. Men er jo pinlig og, han har jo også et ansvar som ikke tester seg? Alle har et ansvar for å ta vare på seg selv. Men du har også et moralsk ansvar for å informere en du muligens har smittet med en sykdom. Du kan velge å se bort ifra dette ansvaret noe som muligens gjør en person steril for livet. Eller du kan være flau i de 20 sekundene en telefonsamtale tar. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Er nå bare å sende sms så blir det ikke så ille. Lenke til kommentar
Gjest Maribella Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Oki... Har ikkje hatt sex med så mange men var uheldig for tre uker side,n tester meg alltid med jevne mellomrom. Men er jo pinlig og, han har jo også et ansvar som ikke tester seg? For såvidt har han vell ikke det ansvaret, I og med at han fikk det av deg, vil jeg tro at det er på sin plass at du forteller han. Tror det kan være straffbart å ikke fortelle dette om jeg ikke tar feil. Neineineinei, eg har testet meg før, har ikkje hatt sex på fler mnd og siden eg skiftet partner så tok eg en ny test. Det er eg som har fått det av han, ikkje omvent! Han har jo et ansvar for å teste seg å? Hvorfor ska ikkje gutten si fra til jenten? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hvis du fikk det av han har jo ikke du noe å være "flau" over. Er jo bare å ringe/sms "du har smittet meg med klamydia " Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Klamydia er i Norge i dag en ganske vanlig kjønnssykdom, så det er vell ikke mye forskjellig fra å smitte noen med en annen sykdom? Eneste problemet er at om han ikke behandler det snarest kan det bety at han blir steril. Nå, om du fikk det av han kan det jo ikke være så flaut? jeg tipper mesteparten av flausen sikkert ligger hos han i denne saken. Lenke til kommentar
Gjest Maribella Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jada, den er grei men eg syns kansje han skulle testet seg, så eg hadde kunne latt vær å hatt sex me han. Det er jo han som går å smitter alle andre, ikkje eg. Men når en tar den kuren så er eg sikker på at eg ikkje blir steril? Oppdaget det kjapt, 2 uker etter Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg ville sagt ifra ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå