Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal det mye til for å bli sykmeldt grunnet ryggsmerter?

Kontorstol

Anbefalte innlegg

Sliter litt med smerter i ryggen, og det kan være et problem i jobben min som fisker. Skal det mye til for å bli sykmeldt?

Edit: Grunnen er sannsynligvis mild skoliose. Var hos legen for en uke siden og hun henviste meg til fysoterapaut, men det har jeg ikke vært enda.

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ingenting til for legen kan ikke bevise/motbevise det så det er ikke andre valg en å sykemelde.

Men så må det jo fikses et sted og fysoterapaut er det ikke sikkert noen dekker for deg.

De regner vel med at folk ikke juger på seg ting når de må betale for behandlingen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hvis du "sannsynligvis" har mild skoliose, burde du vært henvist til radiologisk undersøkelse for å bekrefte/avkrefte dette. Deretter burde du henvises til fysioterapeut, manuellterapeut og/eller kiropraktor.

Hvis du leser en del om skoliose, så kan skoliose opptre i forskjellige former( s.kurve eller c-kurve), men den kan også samtidig "snurre" rundt sin egen akse, og da vil skoliosen være mindre tydelig/virke mindre sett utenfra enn den eventuelt er. Ikke for å bekymre deg, men det er bedre å få det bekreftet og få vite nøytaktig hvor mange grader skoliosen er på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...