Colb Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hei! Jeg er nå i ett langdistanseforhold ettersom kjæresten studerer halvt år i USA, mens jeg venter på henne her hjemme i Norge. Når man er i ett langdistanse forhold, er det viktig å kunne stole på hverandre, og ikke bekymre seg hele tiden, men selv om jeg aldri ville tvilt på kjæresten min sine intensjoner, går det ikke uten videre at jeg ikke tviler på andres. For en uke siden møtte hun og ei venninne (som også har kjæreste) ett par gutter på en pizzarestaurant. Paranoid og tvilsom som jeg er tror jo jeg selvfølgelig at denne ene gutten er ute etter kjæresten min. Det første stedet jeg kjenner ett sånn stikk av litt sjalusi eller skepsis er at hun ikke har fortalt meg om han før nå (vi snakker sammen flere ganger hver dag på skype). Det er kanskje greit at hun ikke gjorde det, ville bare blitt sjalu, forteller jo ikke henne om alle jeg snakker med gjennom en dag heller. Greit nok kanskje, men der det begynner å bli litt rart er at de skal ned til LA en tur om 3 uker, og han har da tilbudt seg å hente dem på flyplassen og at de kan sove hos han. Siden dama mi ikke er komplett numbnut, bor de selvfølgelig på hotell. Jeg bare tenker at hvis man tilbyr noen noe sånt etter å ha kjent dem i ca 2 timer på en restaurant, må man jo være ute etter noe annet? greier liksom ikke helt se for meg at han fant ut, "shit disse personene har jeg skikkelig lyst til å bli helt platonisk venn med og ta med meg hjem!". Kjente jeg også ble sjalu når hun chattet med han på face. Hadde bare lyst til å få det ned på "papir". Hun kommer aldri til å være utro, men kan jo ikke garantere for at hun ikke blir voldtatt eller noe... tror kanskje jeg bekymrer meg litt mer enn mannen i gata, så kan dere ikke bare si at jeg overreagerer hvis jeg velger å gjøre en sak ut av dette? trenger bare litt sånn sosial feedback her Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Høres helt naturlig ut for meg. Tror jeg ville reagert på samme måte. Alle ville det, selv med rollene byttet. Godt å høre at dama di er fornuftig og ikke akksepterte tilbudet om overnatting. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hun kommer aldri til å være utro, men kan jo ikke garantere for at hun ikke blir voldtatt eller noe... Ut fra denne setningen, så ville jeg sagt nei, du har ikke lov til å være sjalu og skeptisk. Altså, missforstå meg rett, du har lov å være sjalu og skeptisk, men det virker ikke som om det er det du burde være. Du stoler på dama di, og er ikke redd for at hun frivillig skal gjøre noe, du er redd hun vil bli tvunget. Den tanken skriker på bekymring for hennes ve og vel, ikke sjalusi og skepsis. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Mye som skjer / endrer seg i løpet av et halvt år. Du fårvære forberedt på "det værste" og håpe på det beste. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hei! Jeg er nå i ett langdistanseforhold ettersom kjæresten studerer halvt år i USA, mens jeg venter på henne her hjemme i Norge. Når man er i ett langdistanse forhold, er det viktig å kunne stole på hverandre, og ikke bekymre seg hele tiden, men selv om jeg aldri ville tvilt på kjæresten min sine intensjoner, går det ikke uten videre at jeg ikke tviler på andres. For en uke siden møtte hun og ei venninne (som også har kjæreste) ett par gutter på en pizzarestaurant. Paranoid og tvilsom som jeg er tror jo jeg selvfølgelig at denne ene gutten er ute etter kjæresten min. Det første stedet jeg kjenner ett sånn stikk av litt sjalusi eller skepsis er at hun ikke har fortalt meg om han før nå (vi snakker sammen flere ganger hver dag på skype). Det er kanskje greit at hun ikke gjorde det, ville bare blitt sjalu, forteller jo ikke henne om alle jeg snakker med gjennom en dag heller. Greit nok kanskje, men der det begynner å bli litt rart er at de skal ned til LA en tur om 3 uker, og han har da tilbudt seg å hente dem på flyplassen og at de kan sove hos han. Siden dama mi ikke er komplett numbnut, bor de selvfølgelig på hotell. Jeg bare tenker at hvis man tilbyr noen noe sånt etter å ha kjent dem i ca 2 timer på en restaurant, må man jo være ute etter noe annet? greier liksom ikke helt se for meg at han fant ut, "shit disse personene har jeg skikkelig lyst til å bli helt platonisk venn med og ta med meg hjem!". Kjente jeg også ble sjalu når hun chattet med han på face. Hadde bare lyst til å få det ned på "papir". Hun kommer aldri til å være utro, men kan jo ikke garantere for at hun ikke blir voldtatt eller noe... tror kanskje jeg bekymrer meg litt mer enn mannen i gata, så kan dere ikke bare si at jeg overreagerer hvis jeg velger å gjøre en sak ut av dette? trenger bare litt sånn sosial feedback her Jeg tilbyr min sofa til fremmede jeg møte uavhengig av kjønn, jeg er bare en person som gjør slikt. Nei du har ingen grunn til bekymring det er vanlig å reise med folk, og at folk er behjelpelige. Hvis hun er til å stole på er hun tro mot deg, er hun ikke til å stole på bør du finne deg noen andre. Sjalusi er ikke en konstruktiv følelse og du bør jobbe med å bekjempe den! -frank 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Vi oppfordrer ikke til trådnekrofili - henting av nær halvannet år gamle tråder for å fortsette diskusjonen som om ingenting er skjedd. Tråden stenges. Dersom trådstarter ønsker å fortsette diskusjonen, send en PM eller bruk rapportfunksjonen for å få gjenåpnet tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg