Elwani Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Heisann. begynte å trene kondisjon og styrke for sirka et halvt år siden, men merker ikke store fremgangen hehe. Jeg trene Cardio, uheldigvis er dette veldig uregelmessig ettersom jeg ikke kommer meg til studio annenhver dag som jeg burde. Når jeg jogger Cardio så får jeg veldig fort, veldig høy puls, og vondt i leggen. Tror kansje leggene kan ha noe med skoa å gjøre, men den høye pulsen går utover hele trenings økten, fordi jeg er nervøs for egen helse. Har hørt så mange skrekk historier om folk som har jogga og / eller løpt til de stuper, og at dette skyldes overbelastning av hjertet, og da tenker jo jeg medengang at det er pulsen som blir for høy ? Noen tips om hvordan jeg skal gå frem for å få BEDRE kondis uten å sette helsa på spill ? (pulsen kan fort være oppe i 180 - 190. Jeg er forresten 18 år gammel, veier 70 kilo og er 1.63 høy. Lenke til kommentar
kalle80 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hei! Jeg har noe tilsvarende som deg. Jeg har fått beskjed om at det er legg muskelen som vokser fortere enn netthinnen. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Jeg får kun disse smertene i leggen når jeg jogger eller går fort, så det kan jo like godt være skoa som alt mulig annet ? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Mulig du har legghinnebetennelse. Prøv å sykle i stedenfor å jogge. Det fikset problemet for meg. Har ikke vondt i leggen lenger nå. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Hva skal jeg gjøre med pulsen da ? Jeg liker å pushe meg til jeg bli så sliten at jeg nesten spyr, men det fungerer ikke nå når jeg har blitt litt nervøs for det med høy puls og fysisk helse. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hva skal jeg gjøre med pulsen da ? Jeg liker å pushe meg til jeg bli så sliten at jeg nesten spyr, men det fungerer ikke nå når jeg har blitt litt nervøs for det med høy puls og fysisk helse. Jeg tviler sterkt på at du klarer å løpe deg ihjel. De som har kollapset på joggetur eller ved andre fysiske anstrengelser har som oftest en hjertefeil. Det får du ikke gjort stort med. Men du kan avtale en time hos fastlegen din og be om en full sjekk hvis du vil føle deg litt tryggere. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Ok takk for svar Lenke til kommentar
Sink Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Kan hende du har en genetisk høy maxpuls, ingenting å være redd for. Så mange som trener, er ikke ofte en hører om folk som dør av det. Ble selv imponert over meg selv da jeg klarte 192 i puls etter over 4 timer på sykkelsetet nå i sommer, med en maxpuls på 200 som jeg målte i fjor høst. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Er det uvanlig å ha 202 i puls under intervalltrening? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Spørs veldig på maxpulsen din, ligger den veldig nære tror jeg du vil ha for mye syre i systemet. Ikke helt sikker her da, men er vel en grunn til at anbefalt puls på intervalltrening ikke er 100% Lenke til kommentar
Grand Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) varmer du opp når du jogger? Viss du har beinhinnebetennelse, så burde du ta det med ro og vente til smertene har gitt seg helt. Viss ikke så blir det et stort prosjekt å få fjernet den. Endret 10. oktober 2010 av Sno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå