Gå til innhold

Er det noen som noensinne har klart å logge seg inn i FF XVI?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg hakket fra å besøke sjefene i Square Enix og introdusere deres edlere deler til en viss mengde strøm... Jeg fikk FFXVI i posten i går og trodde jeg skulle bruke natten på å spille. Men neida.

Først lastet den ned en patch. Enkelt og greit. Den neste... ikke fanken. Den lå jevnt og trutt på 0.0kb/s lenge. Deretter spratt den opp til 1b/s, før den ramlet ned til 0 igjen. Jeg måtte åpne en del porter på routeren, men det hjalp ikke stort. Til slutt gav jeg opp og lot den stå på over natten for å se om det hjalp. Heldigvis (?) oppdaterte den alt, så jeg våknet til Log In. Nå skulle jeg endelig få spille... trodde jeg.

Glem det. Jeg måtte først lage en Square Exnix konto, logisk nok. Det viste seg å være lettere sagt enn gjort. Det tok lang tid før den godtok passordet mitt, men når den endelig gjorde det var brukernavnet tatt (?) Dermed startet hele runden på ny, før jeg endelig satt med et brukernavn og godkjent passord. Så til Clickandbuy for å registerer betalingsmåte.

Unknown address. Hva faen? Jeg har hatt samme addressen i godt over tyve år, men nå fungerer den ikke lengre? Irritert prøvde jeg å logge meg inn i FFXIV uansett for å se om det hjalp.

Maintenance. Begynte å bli forbannet nå, men nektet å gi opp. I stedte sendte jeg en mail til Clickandbuy for å få dem til å ordne addressen. Deretter prøvde jeg å logge meg inn i Square Enix-kontoen for å prøve å registrer betalingsmåte uansett og bare dikte opp en addresse. Men neida.

Så jeg prøvde å logge meg inn i FFXIV enda en gang. Feil passord. Selv om det er akkurat samme passord jeg bruke for å logge inn til Square Enix-kontoen. Jeg prøvde noen varianter, men da ble kontoen stengt i flere minutter fordi jeg har prøvd for mange ganger. Til slutt gikk jeg tilbake til hotmail for å resette passordet.

Down for maintenance.

Gratulerer, Final Fantasy XIV. Dette er soleklart den verste introen jeg har hatt til et MMO noensinne, og jeg kjøpte Vanguard omtrent ved launch. Selv GTAIV var enklere å starte enn dette. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som Final Fantasy XI all over again. Kjøpte det på tilbud på Steam en gang i tiden, fytti grisen for et opplegg med å logge på og aktivere. Det var som om de ikke ønsket at brukerne skulle komme seg inn. Synd hvis de fremdeles ikke har lært.

Lenke til kommentar

Jeg spilte FFIX en liten stund, og selv om det var litt tungvindt å logge inn var det ikke i nærheten av dette mølet. Det eneste lyspunktet er at jeg bare trenger å finne en godkjent addresse for å logge inn. Har kommet helt til menyen i spillet, men får ikke komme videre uten å velge en betalingsmåte. Får håpe Clickandbay har åpent i helgene. Square Enix supporten er kun fra mandag til fredag, og kun i vanlig arbeidstid. Irriterenede, for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Husker jeg knota også med dette med 'feil' adresse på den registreringen, fikk fikset det men husker ikke hva jeg gjorde :(.

Mulig det var noe med passordet faktisk for det har visse kriterier. Krever at du har et spesialtegn med som !"#¤% osv.

Lenke til kommentar

Jeg skrev inn en helt tilfeldig addresse, men den var feil. I stedet fikk jeg opp et forslag til en annen addresse, så jeg valgte den og kom endelig et hakk videre. Etter mye strev fikk jeg til slutt registrert bankkortet, men "av sikkerhetshensyn er min Clickandbuy-konto ikke aktivert ennå. Vennligst ring (nummer) for å aktivere." Hva faen er dette?

Lenke til kommentar

Jeg måtte verifisere bankkortet mitt (tvilsomt nok), men da det var gjort kom det opp igjen at jeg måtte verifisere kontoen. Det kunne jeg gjøre på telefon eller via mail. Får håpe de får ræva i gir og gir meg spillet jeg har betalt for snarest... FFXIV må være sinnsykt bra om jeg skal gidde dette mølet igjen.

Edit: Jeg kan umulig være den eneste som må verifisere blodtypen til bestemora mi, så hva gjorde dere andre?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Hva jeg gjorde? Så på spillet i butikken og gikk videre, og venter på litt flere reviews.

It lacks character; bare-bones quests and audiovisual repetition fail to instill a sense of fantasy wonder. It lacks cohesion; communication failures, economic oddities, and stringent limitations leave you constantly directionless. And it lacks joy; the abysmal interface and boring monsters make it a struggle to stay invested.

(gamespot, 40%) lover ikke bra. Men det er jo normalt med et helt nytt mmorpg ikke har så mye innhold.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg leste en grundig test på ign.com før jeg bestemte meg. Det er tregt, tar lang tid å gjøre ting, er vanskelig å få quests og så videre, men det gjorde meg bare enda mer interessert. Jeg regner med et slikt spill vil holde fjortisene unna, og de som spiller over lengre tid er seriøse og modne. Håper jeg. :)

Det eneste jeg trenger nå er å aktivere CnB-kontoen. Har sendt en mail, så får håpe det er nok. Greit det er et slit, men om det så tar fire dager å få logget seg inn har det lite å si om jeg spiller i fire år. ;)

Lenke til kommentar

Om du leser postene mine ser du at jeg har patchet allerede. Problemet er at jeg ikke får autentisert Clickandbuy-kontoen av en eller annen idiotisk grunn. Jeg sendte en mail tidligere i dag, men har ikke hørt noe som helst ennå. Men jeg gir dem til onsdag. Har de ennå ikke svart sletter jeg spillet og kaster platen ut vinduet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Nå er jeg hakket fra å besøke sjefene i Square Enix og introdusere deres edlere deler til en viss mengde strøm... Jeg fikk FFXVI i posten i går og trodde jeg skulle bruke natten på å spille. Men neida.

Tror du har blitt lurt, FFXVI kommer nok ikke ut enda :dontgetit:

Lenke til kommentar

Joda, har svææææært tidig beta. :p Eller kanskje det var en skrivefeil. Har for øvrig fått kontakt med supporten til Square Enix og fått bekreftet at trial-perioden starter når jeg lager min første Option (dvs betalingsplan), ikke når jeg registrerte FFXIV. Med andre ord må jeg først få godkjent clickandbuy-kontoen før trial-tiden starter. Endelig en bra nyhet. :)

Lenke til kommentar

Du sier det er BETA, også klager du?!?

Ungdom nå til dags, makan...

33 år og ungdom? Takk for den, jeg tar det som et kompliment. :) Og nei, det er ikke beta. Legg merke til :p en. Setninger som er før :p er aldri seriøse. Gamlinger nå til dags. Makan... :p

Jeg har ennå ikke hørt et ord fra Clickandbuy, men har sendt en mail til Square Enix og spurt om det er mulighet for å betale på et annet vis. Går det ikke dropper jeg hele spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...