Scoops Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Harddiskkjempen marsjerer inn på nettverkslagring. Les mer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 "WD skryter på en overføringsytelse på inntil 100 MB/s ..." Det har nok lite med virkeligheten å gjøre. I praksis tror jeg ikke det blir noe særlig forskjell fra USB. Men det var jo en svært billig NAS. Lenke til kommentar
knutmora Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Kunne tenkt meg en sånn. Kan være veldig fin å ha hvis du trenger å ta med deg tinga dine. Billig var den også. Endret 9. oktober 2010 av knutmora Lenke til kommentar
sof Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Sorry, men forgjengerne til denne her har ikke vært annet en katastrofer. 2-3 MB per sekund i overføring, og full stopp på ethernet porten etter random tid. Blir spennende å lese reviews sof Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 CNET har en inne for testing nå, så omtale er nok maks et par dager unna. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Kan jo hende det er noe med software som har gjort forgjengerne ustabile. Forresten, hvorfor må man bruke så mye tredjepartsprogramvare for å få tilgang til denne NAS disken? Går det ikke bare an å få tilgang til denne via nettleseren/FTP program eller legge den til som egen nettverkspartisjon? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Latterlig lave priser, bokstavelig talt! Jeg kjøpte en WD My Book 3.0 2TB disk med USB 3.0 grensesnitt for rundt 1300 kr på Komplett for noen uker siden! Ble veldig overrasket over prisen. Spennede produkt dette. Jeg tror på at hastighetene er bra på denne enheten. På min My Book 3.0 opplevde jeg hastigheter opptil 73MB/s. Teoretisk skal det være mulig å overføre 125MB/s over en Gigabit nettverkskabel, så høye hastigheter tviler jeg ikke på. Mens 100MB/s er vel kanskje litt optimistisk å regne med. Endret 9. oktober 2010 av StianAarskaug (S10QaN) Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Virker meget interessant ja. Kanskje NAS er noe som kommer til vanlige dataforbrukere etterhvert? Med en slik pris og lagringskapasitet skal vi ikke se bort ifra dette. Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 er dette noe som vil være vanskelig å sette opp som en nettverkspartisjon, som vises på alle maskiner tilkoblet i nettverket? Jeg er nemlig på jakt etter en slik en, men NASene til NetGear virker både dyr og vanskelig å sette opp. Lenke til kommentar
G Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hadde jo vært fint med andre tilkoblinger enn kun ethernet. Når en skal legge en hel haug med filer til harddisk, for å senere å benytte streaming via ethernet. Er det ikke modent for noe raskere enn Gigabit-ethernet nå snart? Synes dette har stagnert for hjemmebrukerne. Overgangen fra 10 til 100 til 1000 gikk jo relativt fort. Synes det er tid for 10000-hastighet eller noe litt under eller over dette nå. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Virker meget interessant ja. Kanskje NAS er noe som kommer til vanlige dataforbrukere etterhvert? Med en slik pris og lagringskapasitet skal vi ikke se bort ifra dette. NAS er jo for vanlige dataforbrukere... Lenke til kommentar
G Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Fant dette bilde på Wikipedia (SAN vs. NAS): http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/05/SANvsNAS.svg Lenke til kommentar
Supermann81 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Har noen sett noen dato på denne i norge? Håper ikke det blir altfor lenge til, da min eksterne disk begynner å bli skral. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Virker meget interessant ja. Kanskje NAS er noe som kommer til vanlige dataforbrukere etterhvert? Med en slik pris og lagringskapasitet skal vi ikke se bort ifra dette. NAS er jo for vanlige dataforbrukere... Tja, tjo... Tviler på at de fleste vanlige datafrobrukere bruker en NAS i tillegg til datamaskinen/mediesenteret/osv. En ting hadde vært å spurt folk på gata om de hadde brukt en datamaskin. En annen ting ville vært å spurt dataforbrukerne om de kunne tenke seg å bruke NAS eller om de bruker NAS fra før av... Skal ikke påstå noe, men tror at de fleste vanlige dataforbrukere (altså jenter, gutter, menn og kvinner i de fleste aldre) ikke har NAS. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Her snakker vi dataforbrukere, ikke den vanlige mannen i gata. De fleste klarer seg fint med en vanlig ekstern harddisk. Hvis du går inn på en expert eller elkjøp butikk så er sjangsen stor for at du finner en NAS en eller annan plass. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Her snakker vi dataforbrukere, ikke den vanlige mannen i gata. De fleste klarer seg fint med en vanlig ekstern harddisk. Hvis du går inn på en expert eller elkjøp butikk så er sjangsen stor for at du finner en NAS en eller annan plass. Kan hende jeg har oppfattet ordet dataforbruker feil, men trodde nå at man kunne regne en person som bruker en datamaskin regelmessig, som en dataforbruker (altså den vanlige mannen i gata). Mitt poeng var uansett at NAS kanskje var noe som kommer til vanlige dataforbrukere, eller den vanlige mannen i gata om du vil. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Når jeg hører ordet dataforbruker tenker jeg med en gang litt mere erfarne brukere som kan litt mere en bare "the basics". NAS er for alvor begynt å bli mere tilgjengelig for alle, og med denne nye løsningen så tror jeg NAS vil bli noe alle kan ha i hjemmet uten å måtte kunne noe serlig mye om data. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Nærmer seg en skikkelig test nå. Den skal være rask i følge testen her, men han opplyser ikke tallene i filmen... Lenke til kommentar
G Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Skal bli spennende å få klarhet i om 100 Mbps er raskt eller ikke. La oss si det bakom nettverkskontrolleren gjør jobben sin, og kan levere skikkelig respons, da gjenstår nesten kun spørsmålet om 100 Mbps er raskt nok eller ikke. Hva er det som gjør High Speed USB 2.0 så tregt? Litt rart enheten ikke bare får Gigabit Ethernet når flere og flere routere støtter dette, og vi registrerer at vi er i oktober 2010 nå. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Skal bli spennende å få klarhet i om 100 Mbps er raskt eller ikke. ... Litt rart enheten ikke bare får Gigabit Ethernet ... 100 Mbps (12.5 MBps) er ikke spesiellt raskt. Det vil de fleste eksterne disker klare. Det står da faktisk at denne enheten har Gigabit Ethernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå