Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tid på maks tid angående reklamasjon/garanti av forsterk før rett på ny?

Anbefalte innlegg

Hei,Vet ikke om er posta rett.. Men prøver her :)

Har seg slik at leverte først forsterkeren pga defekte lydutganger, dette tok 2-3 mnd! Men når den kom tilbake, hadde posten knust frontpanelet på forsterkern, dette medførte da at måtte levere inn igjen.

Men nå har det gått 3 mnd på dem skal få nytt deksel fra leverandøren... kjipe er jo at den er fult brukende, bare må bruke fjernkontroll for å velge source (Denne så er knust litt av posten...) Men over 6 mnd til sammen syns jeg nå er overdrevet, Men hva er maks ventedit and reklamasjon/garanti før en bør ha rett på et nytt produkt?

Vurderer å bare hente dritten å be den si fra om noen mnd når dem får delene,kan jeg levere greia inn da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Posten har knust frontpanelet, så er det ikke lenger en garanti eller reklamasjonssak, men såkalt "selvforskyldt feil". Dette må i såfall Posten erstatte.

Hva du har å stille opp med angående ventetid, vet jeg ikke, men du stiller nok en god del svakere enn om det var en garanti/reklamasjonssak.

Ser imidlertid ingen grunn til at du ikke kan få den tilbake mens verkstedet venter på delene.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Dersom den ble knust på vei tilbake fra verksted, så er det selger som bærer ansvaret. Begge avhjelpsførsøkene slik du beskriver her overskrider det som kalles rimelig tid. Krev at selger hever kjøpet, eller gir deg en ny forsterker. De kan ikke avskrive seg ansvaret for at deres transportør har skadet produktet, og 2-3 måneder er uansett for lenge. Send dem én eller to korte eposter der du fremlegger dette kravet. Hvis de ikke går med på det fyller du inn dette klageskjemaet, og sender det til Forbrukerrådet. Gjør det så klart at du ikke ønsker å få den tilbake reparert med mindre de klarer det f.eks. innen ukeslutt.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...