Gå til innhold

Ang. laptoppriser og tips til kjøp

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har sett etter ny laptop til rundt 10,000kr prisen i et par mnder nå da jeg trenger en til skolen osv snart.

Det jeg trodde (og håpte) var at prisene ville gå gradvis litt nedover hvis jeg ventet til nyåret f.eks.

Jeg så blandt annet på HP Envy 17 serien og Asus G73 serien. Men det jeg har oppdaget er at de har gjort det motsatte, den billigste Asus G73 koster nå 500 kr mer enn den gjorde for et par mnder siden.

Det jeg lurer på er om det er lurt å kjøpe nå før ting blir satt opp enda mer?

Må jeg regne med å vente et halvt år til? For å kanskje se nye laptopper bli sluppet ut til billigere priser?

Er det vanlig at de slipper ut laptopper til en pris, for så å øke prisen etter et par mnder?

Noen som tror prisene kommer til å være de samme over nyttår? Isåfall kan jeg liksegodt kjøpe nå enn å vente på ingenting?

Mange spørsmål her men.. Håper noen kan svare på noen av dem :D

Takk for hjelpen på forhånd!

Endret av -Zenzor-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bærbare generellt faller ikke mye i pris, fra de blir lansert på markedet til de er borte fra markedet - fordi de så raskt blir erstattet med nye modeller, er de fleste normale laptoper ute av markedet før de rekker å dale i pris.

Noen sånne havner riktignok som "fantastisk tilbud!" hos Elkjøp eller andre store kjeder, da de gjerne vil kvitte seg med utgåtte modeller.

Men at prisene stiger tror jeg heller ikke noe på - når det gjelder Asus G73 f.eks., kan jeg godt tenke meg at den har steget litt fordi den har blitt forholdsvis populær, til en såpass dyr maskin å være. Eller kanskje dollaren har styrket seg litt i forhold til krona ... sånne småting.

Men poenget er: Hvis det ikke er en bestemt modell som du vet vil komme, og som du vil vente på, er det ingen grunn til ikke å kjøpe i dag, hvis du trenger en maskin i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...