Seven1979 Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hvilken CPU er raskest? AMD XP2500 eller Pentium 4 2,4ghz 800mhz bus? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Ingen, søk på forumet her er tusen poster om dette tema http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=16 Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Ifølge Tomshardware.com er ALLE PC800 prosessorene bedre enn ALLE AMD sine prosessorer. http://www6.tomshardware.com/cpu/20030521/...engl_benchmarks Har begynt å tvile STORT på "credability"en til THW etter akkurat denne testen, men det er den eneste jeg har giddet finne frem. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 En Intel og AMD CPU jobber ikke på samme måte så på noen områder er AMD raskere og på andre kan Intel være ett hakk eller to bedre. Går utfra det er til en vanlig liten hjemme PC som brukes til surfing og spill. Jeg liker AMD og det holder til alt mitt bruk, men intel klarer samme jobben uten mye merkbar ytelses forskjell. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Kjøp 2500+ til 905kr på komplett.no Lenke til kommentar
splitker Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 kjøp amd hos pcutstyr.no for 747kr.............................. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har begynt å tvile STORT på "credability"en til THW etter akkurat denne testen, men det er den eneste jeg har giddet finne frem. Nåja ... Nå har det seg sånn at Q3 passer pretty much perfekt til Intel NetBurst-arkitekturen ... og AMD sliter bigtime med å ta igjen Intel her. Grunnen er at Q3 aksesserer minne på en meget regelmessig måte. Dermed spiller det liten rolle at P4's FSB har høyere latency enn XP Alpha EV6 FrontSideBus. Da er det kun båndbredde som betyr noe .. og som vi alle veit, har P4 massevis at båndbredde. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 UFO, anser du det som veldig viktig for en liten hjemme-PC som sikkert er plugga inn på ADSL linje? HEH Lenke til kommentar
LoS Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 UFO, anser du det som veldig viktig for en liten hjemme-PC som sikkert er plugga inn på ADSL linje? HEH komiskt syns du? han bare svarte på hvorfor Intel knuste AMD i Q3 benchmarken.. That's it.. No funny haha :-? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Du får ikke no mere båndbredde med Q3, å sitte hjemme på ADSL å spille litt over internett, hente mail og surfe er IKKE noe du NORMALT trenger Q3 tech til for F... må du/dere gi dere! Greit at det er på P4 alikavell - Noe orginalt/nytt må de jo stappe inn for å ha no nytt å komme med. Selvfølgelig om du sitter i nett over lengre tid og sender mottar store mengder data konstant kan du kanskje merke forskjell, men da må du mere inn i kontor miljø. Noen er bare for teknologi kåte Lenke til kommentar
LoS Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hadde det ikke vært for at du misforstår totalt så hadde jeg ikke godde å skrevet tilbake engang : Det var fortsatt bare en test som passa Intel veldig godt.. Og han typen dro det fram og han andre la til en kommentar. Dessuten så har ingen sagt at BMW skal bruke datamaskinen sin til bare å sitte å surfe å lese E-Mail for da klarer man seg med no sånt som Pentium 2, 350mhz med 128mbyte ram.. Burde vel ikke gjøre ting så vanskelig da. Noen skjønner bare ikke pointet. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 UFO, anser du det som veldig viktig for en liten hjemme-PC som sikkert er plugga inn på ADSL linje? HEH Hva er det du rører med? Tror du ordet "båndbredde" alltid har noe med internettforbindelse? Vel ... da burde du finne deg en ordbok relativt kjapt Jeg forklarte hvorfor Intel P4 gjør det så veldig bra i Q3 i forhold til AMD Athlon XP. Det har ikke noe med viktighet whatsoever ... Det er ikke det man diskuterer her. Det jeg skrev var en forklaring til det Blib skrev ... siden han trodde THG "jukset" i P4's favør. Men nå har det seg sånn at Q3 og spill som bruker Q3-motoren er P4's "turf" pga. av det jeg skrev. Lenke til kommentar
Golf Bag Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Nåja ... Nå har det seg sånn at Q3 passer pretty much perfekt til Intel NetBurst-arkitekturen ... og AMD sliter bigtime med å ta igjen Intel her. Sånn som jeg ser det ut i fra denne testen sliter de bigtime med de fleste andre testene også, spesiellt som har grafikk inne i bildet. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Nåja ... Nå har det seg sånn at Q3 passer pretty much perfekt til Intel NetBurst-arkitekturen ... og AMD sliter bigtime med å ta igjen Intel her. Sånn som jeg ser det ut i fra denne testen sliter de bigtime med de fleste andre testene også, spesiellt som har grafikk inne i bildet. Jojo ... AMD's PR-rating var ikke tilpasset Intels 800FSB+HT. Det er derfor de sliter nokså mye med de nye Intel-CPUene ... Det er jo helt usaklig å tro at AMD skulle endre PR-ratingen på CPUer som allerede er sluppet. Det hadde jo ikke gått ann. AMD XP'ene har jo ikke blitt noe dårligere .. det er bare at Intel har sluppet noe som er kjappere per MHz, enn det de har tidligere. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jajaja jeg vet det er båndbredde mellom hver eneste komponent i maskina på flere måter og ikke bare over lan/internett. Er ikke jeg som trenger PC for dummies bok her... Dette sporer helt av og orker ikke poste mere for å drive krangel og måtte forklare meg, det er totalt unødvendig. Svar fyren som posta og ikke meg TAKK Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 AMD hvis du ikke driter penger :wink: Lenke til kommentar
$ig Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Velg AMD hvis du skal bruke PCen til spilling, men hvis du henger i Win så velger du Intel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå