Thitorkin Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Sett at eg har: Programmerings erfaring (C++,Java) Realfags utdannelse og Spillprogrammering utdannelse (noroff.no) Programert og compiled et spill Hvor stor sjanse har eg for å få jobb, og hva er høyeste lønna eg kan få? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Er vel her det utlysende spørsmålet kommer. Har du talent, er du nyskapende,kreativ, kan du jobbe med andre mennesker? Men antar at du kan ligge på en lønn 300-400k NoK pr år viss du får deg en god jobb, med følgende at jeg ikke antar at du har en ingeniør utdannelse. Tviler på at Noroff.no har ingeniør utdannelse :0) Edit: Og du må nok og belage deg på å flytte fra Norge, til USA,Frankrike(WoW f.eks) etc Endret 9. oktober 2010 av Lolliken Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Jeg ble litt skeptisk da du påpekte at du kompilert et spill - jeg håper du kompilerer de andre programmene du lager også. Hvor lang er utdannelsen din innen programmering? For meg ser det ut til at utdannelsen på Noroff er toårig, eller er det mer? Hvis ikke vil jeg nok tro du stiller ganske langt bak i køen. Det er ganske mange med tilsvarende eller bedre utdannelse på markedet i dag. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Eg har ikkke denne utdannelsen enda, men det er den eg ser for meg, jobber i et Open-Source som heter Glest og det har eg compilert. Hvordan kan den forbedres? Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Markedet for spillprogrammerere er ganske lite, spesielt i Norge. Dersom du skaffer deg en litt lenger og mer generell utdannelse, så vil du nok stille langt sterkere. Skjønner at det høres kult ut å lage spill. Men husk at bare fordi du liker å spille spill, så betyr ikke det at det er like morsom å lage et spill. Tror jeg ville satset på en Bachelor/Master innenfor programmering på en høyskole/universitet. Da vil du også ha muligheten til å endre retning hvis du finner ut at det er andre ting som er mer spennende. 2 Lenke til kommentar
Slackbert Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hvor stor sjanse har eg for å få jobb, og hva er høyeste lønna eg kan få? Mulig jeg er fordomsfull, men jeg ville styrt unna Noroff dersom du har ambisjoner i denne retningen. Ville heller begynt på et studium a la dette, og fylt på med relevante valgfag innen matte og fysikk. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Eg lager allerede spill, og det er gøy. Modder også en del Takk slack, bør vurderes, får eg da også kompetansen til å lage spill som programmerer? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Ett spill er jo bare ett helt vanlig program, men og programmere spill er jo mye rart, som regel vil man bare jobbe med en liten del av spillet og jeg er redd de fleste som har lyst til dette ser for seg noe langt mer gloriøst enn det er i virkeligheten. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Ett spill er jo bare ett helt vanlig program, men og programmere spill er jo mye rart, som regel vil man bare jobbe med en liten del av spillet og jeg er redd de fleste som har lyst til dette ser for seg noe langt mer gloriøst enn det er i virkeligheten. Eg programerer på fritiden, lager spill, modellerer i 3d og alt det. Det er kjempegøy også, viss eg ikke kommer in i dete (trange?) markedet, hva vil da vere eventuelle jober? Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Spillprogrammering kan jo være så mangt, f.eks. sosiale spill er jo stort. Norske Playfish ser etter kreative hoder av og til, de lager online spill for Facebook og lignende. Som nevnt er det best å satse på en generell IT-utdannelse, da har du gjort deg selv en bjørnetjeneste om spillkarrièren ikke tar av med det en gang. Java og C# utviklere er etterspurte, godt betalt og det er mange stillingsutlysninger. En god plan B. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 hmm, Så eg bør gå full Realfag og lere meg boo? Lenke til kommentar
MindProse Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 hmm, Så eg bør gå full Realfag og lere meg boo? Mitt råd er å komme deg på høgskola, ja det er mange år med slit men så åpner det seg en meget stor dør etter at du er ferdig med utdannelsen. Når det gjelder spillutvikling tror eg du er mest tjent med å ha det som en hobby, prøv deg på å lage apps/spill til iphone (har vurdert det selv, bare spørs om det er forsent å hoppe det toget da). Men husk.. Kan du slippe lånekassa så gjør det (angrer litt på at eg ikke tok meg en liten jobb på sia av studie), vel det var vel mine råd å gi. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå