AKIversen Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hei, har skaffet meg en kraftig pukkelrygg etter lang tid med dataspilling uten tanke på holding og lurer på hvilke øvelser som vil lønne seg? Hørt at roing linknende øvelser skal være effektive. Takk for hjelp Lenke til kommentar
simensr Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Tren trapezius og lats. Øvelser som markløft, foroverbøyd rowing, pulldown og nedtrekk er gode her. Jeg vil anbefale deg å gå til ditt lokale treningssenter og få en treningsrådgiver til å sette opp et program til deg. Fortell ham/hun at du vil legge mer vekt på ryggtrening. Det er også viktig å trene korsrygg siden det er en av de viktigste muskelgruppene vi har. Det er også viktig at du endrer holdingen din også. Tenk på å holde rett rygg hele tiden uansett hva du gjør. Det vil helt sikkert hjelpe. Endret 9. oktober 2010 av simensr Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) IKKE få de som jobber på treningssentret til og sette opp program til deg, jeg synes vartfall ikke de er så flike til det, vartfall der jeg var før så var det noen andre/mange som hadde fått satt opp program hvor det ikke var noen baseøvelser, nesten bare maskiner. Har hørt mye ænna rart også ville anbefalt stronglift, eller RYP som nybegynner program. Ellers finner du mange gode på IFORM . Lykke til Endret 9. oktober 2010 av joakimz Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ Følg dette programmet fra punkt til prikke. ØV PÅ TEKNIKK i begynnelsen slik at du løfter riktig. Følger det selv og er storfornøyd. Merker at det har hjulpet på både holdning og armene. Lenke til kommentar
AKIversen Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 5x5 er det bare å gjøre de øvelsene 5x5 annenhver gang man er på gymmen? a på mandag Jogging og svømming på tirsdag b på torsdag eller a og b på mandag Jogging og svømming på tirsdag a og b på torsdag? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Yoga eller pilates eller begge to kombinert! Utrolig bra for holdningen, her blir kjernemuskelaturen trent. Også ville jeg begynt på ridning 1 gang i uka, det er veldig bra for ryggen. Og veldig gøy Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 a på mandag Jogging og svømming på tirsdag b på torsdag Dette ser bra ut. Fiks kostholdet ditt, så er du på g. Lenke til kommentar
simensr Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 IKKE få de som jobber på treningssentret til og sette opp program til deg, jeg synes vartfall ikke de er så flike til det, vartfall der jeg var før så var det noen andre/mange som hadde fått satt opp program hvor det ikke var noen baseøvelser, nesten bare maskiner. Har hørt mye ænna rart også ville anbefalt stronglift, eller RYP som nybegynner program. Ellers finner du mange gode på IFORM . Lykke til Kommer jo virkelig an på ekspertisen til treningsveilederne da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå