Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

system32\hal.dll missing or corrupt

Anbefalte innlegg

Heisann forum!

Jeg har ett stort problem! Idag da jeg rebootet pcen fikk jeg meldingen:

"Windows could not start because the following file is missing or corrupt:

<Windows root>\system32\hal.dll.

Please re-install a copy of the above file."

Ingen "safe mode" eller "siste fungerende innstillinger" eller noen av de alternativene fungerer.

Jeg har prøvd disse tingene men noen av de klarte jeg ikke å gjøre og de andre fungerte ikke :: http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/missinghaldll.htm

Jeg har 2 partisjoner på harddisken min og etter litt desperat prøving prøvde jeg å innstallere ny windows i en annen mappe på partisjonen som gammle windows var i. Dette via xp-cd. Tror ikke dette var så lurt fordi nå bare rebooter pcen seg hele tiden når jeg prøver å slå den på. XP cd-en finner heller ikke den gammle innstallerte WINDOWSen på pcen så jeg får ikke reparert den. Dette er sykt irriterende :p

Hvis noen i det hele tatt kan hjelpe meg hadde jeg blitt VELDIG glad <3<3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nå meddele at jeg reparerte den NYE windowsen jeg har innstallert og pcen går nå på. Men bare via den nye windowsen. Dette er jo ikke akkuratt optimalt og jeg lurer på om hvordan jeg kan få reparert den gammle windowsen og slettet den nye.

Problemet er at XP-CDen forsatt ikke finner den gamle windowsen slik at jeg får ikke reparert den :(

Lenke til kommentar

Kan jo bare kopiere %SYSTEMROOT%\HAL.dll fra nye windowsen over til den gamle og overskrive, så slette den nye Windows installasjonen fra msconfig sin boot meny hvis du absolutt vil ha den gamle kjørende.

Alternativt så kan du reformatere, eller bare slette gamle windows fra msconfig sine bootloader settings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...