Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Flekk uten hår i bakhodet

Tablespoon

Anbefalte innlegg

Hei!

Min frisør fortalte meg idag at jeg har en relativt stor flekk (5-6cm i diameter) uten hår i bakhodet. Hadde relativt mye hør før, så sikkert derfor jeg ikke har merket noe av det før. Flekken er ikke helt hårløs, der er små, tynne og korte hår, omtrent som dun. Gjør meg ikke spesielt mye, siden håret mitt dekker det, og siden det begynner å gå mot vinter kommer jeg til å bruke en del lue, men jeg vil fortsatt finne ut hva i alle dager de er som skjer.

Noen flere som har hatt lignende?

PS: Kan hende denne er feilpostet, men jeg fant ingen forum der denne passet bedre :p

Endret av Tablespoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er du?

Det kan faktisk hende du begynner å miste håret. Noen begynner forfra og oppover pannen, noen begynner midt på bakhodet og noen begynner med viker på sidene. Jeg kjenner personlig to stykkker som begynte å miste håret i en alder av 16.

Men det kan være du bare har tynnere hår der også.

Snakker vi om noe sånt?

Om x antall mange år kan det utvikle seg til no sånn som dette.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Ah, glemte og ta det med. Nettopp fyllt 16. Men nei, er ikke sånn som noen av de bildene. Er mer som en ganske så klar sirkel-ish form uten noe hår. Skal se om jeg kan få opp et bilde iløpet av morgendagen.

Endret av Tablespoon
Lenke til kommentar

Kan hende du har alopecia areata. Vet om en som er rammet av denne tilstanden, han har alopecia universalis. Han har defor mistet alt av hår, øyenbryn, øyevipper og kroppshår. Slik har det vært i 10 år, eller noe sånt. Nå sier jeg ikke at du har alopecia, men søk litt informasjon på nettet og se om du kjenner igjen noen symptoner.

God bedring!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...