Gå til innhold

Endelig ny gaming pc - fra komplett - ca 8500,-


Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk! :roll:

 

Lurer på om noen kan hjelpe meg litt ut her. Jeg sikler på denne:

 

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180

 

Det jeg skal ha er en god gaming PC, som er rask til egentlig alt. Og som fungerer veldig bra til film/gaming. Vil ikke spytte ut så mye mer enn 8000 - 9000,- ca.

 

Jeg trenger da en komplett pc med skjerm, tastatur og mus. Helst 24" skjerm. :innocent:

 

 

Så sleng ut tips til andre pcer jeg kan konfiguere og ordne på, eller hva jeg kan gjøre bedre på denne pcen her. Vil den fungere godt til gaming/film?

 

Takker på forhånd for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville tatt en kikk på denne posten, som er sticky på dette forumet.

 

"Hvor dyr må en PC være for å yte supert til alle formål? Her oppdateres ukentlig kombinasjonen av komponenter som gir mest for pengene."

 

Der blir det lagt vekt på å lage en maskin som yter meget godt, er stillegående og gir deg mest maskin for pengene. Dvs ingen bortkastede hundre- eller tusenlapper. Per idag ligger maskina på ca 7000kr, dog pluss skjerm, tastatur og mus. Det som er bra med tråden er at den oppdateres jevnlig i forhold til kampanjepriser på komponenter og evt nye ting som kommer å markedet, og alle komponentene er allerede ferdig diskutert på alle måter! Jeg skal selv kjøpe ny maskin om drøye to måneder, og jeg kommer til å shoppe etter den lista.

Lenke til kommentar

Takk for linken! Det som er er at jeg egentlig aldri har bygd en pc selv, men broren min har jo gjort det. Skal vel ikke være noe problem å få han til å gjøre det :) Men da er den pcen som er bygd opp på den siden altså bedre enn hva jeg får på komplett for 8500?

Lenke til kommentar

Takk for linken! Det som er er at jeg egentlig aldri har bygd en pc selv, men broren min har jo gjort det. Skal vel ikke være noe problem å få han til å gjøre det :) Men da er den pcen som er bygd opp på den siden altså bedre enn hva jeg får på komplett for 8500?

 

Nå skal ikke jeg være påståelig og si at dette er det beste du KAN finne. I Black Refinery legges det som sagt vekt på en stillegående maskin som gir mye valuta for pengene. Og jeg tror du skal lete lenge etter en mer gjennomdiskutert maskin som er såpass oppdatert. Jeg har fulgt med på tråden i en måned nå, og skal som sagt bruke den oppskrifta når jeg kjøper. Jeg har selv lagt til en skjerm til litt over 2000kr pluss Win7, og det blir ikke dyrere enn 10000.

 

Hvorfor er du så opphengt i komplett forresten?

Lenke til kommentar

Du får mest for pengene viss du går for "black refinery", men vil anbefalle deg å gå for en litt kraftigere stømforsyning i tilfelle du vil kjøpe enda et GTX 460 og kjøre SLI.

 

Vil anbefalle Corsair HX 650 som vil fint klare GTX 460 i SLI og som dustin kjører kampanje på for øyeblikket. Den koster riktignok mer enn vanlige 650w psuer, men er modulære og er av god kvalitet :)

Lenke til kommentar

Du får mest for pengene viss du går for "black refinery", men vil anbefalle deg å gå for en litt kraftigere stømforsyning i tilfelle du vil kjøpe enda et GTX 460 og kjøre SLI.

 

Vil anbefalle Corsair HX 650 som vil fint klare GTX 460 i SLI og som dustin kjører kampanje på for øyeblikket. Den koster riktignok mer enn vanlige 650w psuer, men er modulære og er av god kvalitet :)

Som da er bedre enn oktober gamer pcen fra komplett? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...