Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Noen ringer politiet - kan jeg straffes?

personalmessages

Anbefalte innlegg

Hei,

For å ta det kort; jeg har sendt tullesms. Folk rundt om i landet har fått den, og ringt politiet.

Politiet har rykket ut til en adresse nevnt i meldingen.

- Kan jeg straffes for at noen har tolket noe på en slik måte at de tror det er noe kriminelt på gang, og dermed at politiet har rykket ut?

Når jeg sendte meldingene, skrev jeg de på en slik måte at det kunne se ut som om de var sendt feil.

"huset i GATENAVN + STEDSNAVN har stått tomt leeenge. eru med å ta ruta? jeg holder vakt."

Hvis jeg blir politianmeldt av mottakerne av meldingene. Kan jeg straffes for det? Er meldigens innhold av en slik art at jeg kan straffes for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ingen ting med saken å gjøre. Kanskje jeg var drita full?

Påstanden din, Gypsy - "Det kan du helst sikkert bli.".. Kilde? Grunnlag?

Om politiet måtte rykke ut, har du brukt deres ressurser, mest sansynlig om du blir annmeldt og dette er en engangssak går det vell ikke mye lengre enn til konfliktsrådet, og slutter der, med kanskje en bot. Det kommer sannsynligvis ikke på rullebladet en gang, så sant det bare er en sak.

Dette er utfra hva jeg har hørt om saken, og hva jeg selv har opplevd med "venner" som har begått små-kriminalitet, har selv lite utdannelse innen jus.

Lenke til kommentar

Det har ingen ting med saken å gjøre. Kanskje jeg var drita full?

Påstanden din, Gypsy - "Det kan du helst sikkert bli.".. Kilde? Grunnlag?

Om politiet måtte rykke ut, har du brukt deres ressurser, mest sansynlig om du blir annmeldt og dette er en engangssak går det vell ikke mye lengre enn til konfliktsrådet, og slutter der, med kanskje en bot. Det kommer sannsynligvis ikke på rullebladet en gang, så sant det bare er en sak.

Dette er utfra hva jeg har hørt om saken, og hva jeg selv har opplevd med "venner" som har begått små-kriminalitet, har selv lite utdannelse innen jus.

Politiet måtte ikke rykke ut? Jeg har ikke ringt inn en nødmelding, jeg har sendt en sms som kunne(evt. måtte) blitt misforstått?

--

Svar til han andre:

- Hvem trakaskerer jeg ved å sende slike SMS?

Lenke til kommentar

Politiet måtte ikke rykke ut? Jeg har ikke ringt inn en nødmelding, jeg har sendt en sms som kunne(evt. måtte) blitt misforstått?

Vell, om flere har mottatt slike meldinger (jeg antar du sendte mer enn en) regner jeg med at de lett kan legge to og to sammen.

Angående det du sa i at politiet ikke måtte rykke ut, så har jo mottakerne av meldingen rapportert det, men med mindre noen av dem skulle anmelde deg tror jeg selv at du er relativt trygg. Med mindre politiet virkelig er ute etter å ta deg, bare fordi du sløste litt av deres ressurser.

I så fall, kjenner du disse mottakerne av meldingen? Om du gjør det, vil jeg anbefale deg å muligens ta kontakt med dem for å beklage, prøv å virke oppriktig, selv hadde jeg en bror som knuste 5 vindusruter og ødela postkasser, han ble anmeldt av 3 av dem, og klarte snakke dem alle til å droppe saken mot han, han måtte ikke en gang snakke med politiet.

Hvis ikke, tror meldingen ikke er noe gale, det er oppfordring til hærværk, om jeg forstår den korrekt, men forsåvidt kan det jo bli tolket som relativt svart humor, og jeg er ganske sikker på at de fleste ikke hadde tolket det som en trussel.

Lenke til kommentar

" Knuse rute?

09.10.2010 -

Sendt til ukjent

Skulle til kompis

Melding jo, det er et hus i ***gata i *** da?har stått tomt i værtfall 2 uker. men jeg knuser ikke ruta ass. kan heller holde vakt. møter deg ved kirka om 1 time? ring

Svar Fikk aldri svar

Forklaring Skjønte at jeg hadde sendt feil. Mottakeren ringte politiet, og det endte med politiutrykning. Ble senere anmeldt av politiet.

"

http://www.smsfeil.no/indexa.php?outhit=508415c775263c7163e9d24985aa4c94

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...