Gå til innhold

FIFA 11 vs PES2011

FIFA 11 eller PES2011 (kommenter gjerne hvorfor du stemte på det du stemte på)  

12 stemmer

1. 1. Hva er best: FIFA11 eller PES2011?

• FIFA11 vinner overlegent
    • Omtrent det samma
    • PES2011 er litt bedre
  2. 2. Hvilket spill kjøpte du? Eller hvilket ville du ha kjøpt om du ikke skal kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg prøvde demoene av begge, fikk jeg best intrykk av Fifa, men demoene er som regel aldri et fullført spill. Videon etter en kamp i PES demoen var også veldig irriterende. Tror jeg dropper PES, er ikke vits å betale 600 når du har anelser om hvordan det kommer til å bli :/

Lenke til kommentar

Jeg mener FIFA 11 er best! Argumenter kommer senere.

Jeg mener også at FIFA11 er best, men jeg har spilt begge spillene. Lurer på hvordan du kan konkludere med at FIFA11 er best før du har spilt det.

Har da ofc spilt demoen ;)

Og har også spilt tidligere FIFA spill, selv om de ikke er helt se samme, gir de forsatt et inttrykk om hva somer med og slikt.

Endret av TheWhiteShadow
Lenke til kommentar

Synes begge spill har fordeler og ulemper. Merkelig er det at de store nyvinningene til begge spill faktisk er bedre på det andre spillet :p

Da snakker jeg altså om Personality og Passing som er bedre på PES, mens animasjoner som PES 2011 har videreutviklet(og gjort framskritt på) fortsatt er i en egen klasse på FIFA.

De som snakker om at FIFA var bedre enn PES fra 02-07 vet ikke hva de snakker om. Samme gjelder vel egentlig de som mener at PES var bedre fra 08-10 :p Nå i år for første gang er begge seriene opp mot sitt beste.

Lenke til kommentar

FIFA har alltid solgt mest, og slik vil det alltid være. Uansett om FIFA hadde fortsatt med å bare oppdatere squadsene. Det handler om brand-name og rykte for det meste tror jeg.

Lisenser er ikke noe problem for meg på PES uansett, er bare å laste ned Option File, så har man fullt lisensert PL, Bundesliga, Serie A, La Liga i tillegg. Dette er ute allerede.

Lenke til kommentar

Hahaha. Om man laster ned en fil til PES som oppdaterer det, blir det noen forskjell sånn egentlig? For deg.

Ja, man trenger ikke å laste ned noe på fifa. Du kjøper spillet, kommer hjem, starter spillkonsollen eller pcen, putter in cden, installerer (pc) og ha det gøy. Slik er det med FIFA.

Og med PES: Du kjøper spillet, kommer hjem, starter pcen, gå på internett på pcen (funker sikkert på ps3, ikke vet jeg), starter nettleseren, skriver inn nettsiden i nettleseren, søker, søker, går inn på nedlastningsiden, venter, venter, venter, er du ikke premium bruker derfra du laster ned så må du nok atter en gang VENTE, laste ned, venter, putter inn cden, putter inn filene i cden (aner ikke hvordan man får filene inn, men sikkert på den måten eller noe), så starter du spillkonsollen eller bare installerer spillet på pcen, og så har du det gøy (men mindre gøy enn når du spiller FIFA ;))

Endret av TheWhiteShadow
Lenke til kommentar

Alle som er er sånn halveis interesert i fotball, burde kjøpe FIFA. However, hvis man elsker fotball finnes det ikke et annet alternativ enn PES. Jeg kan ikke fatte at noen faktisk kan mene at Fifa er bedre.

Det eneste FIFA har over PES er lisensene, men dette tar deg fem(!!) minutter å fikse. Det er lenge siden jeg har blitt grepet så mye av et spill som PES 11, og man blir rett og slett ikke lei. Det er nesten så jeg ikke er flau over at jeg har brukt 30 timer(!!) på så spille PES 11 siden det kom ut den 7. oktober. Det er helt sykt, men så hekta har jeg blitt:P Og jeg studerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har rett, elsker man fotball bør man kjøpe PES - ja, i hvertfall hvis du vil ha et møkkaspill!

Men et bra valg er FIFA, men vent, det er egentlig det eneste bra valget!

Konami innrømmer forresten at lisens og sånt egentlig er et problem pluss at spillet ikke var helt oppdatert da det ble sluppet ut. (Ibrahimovic spiller ikke for Barca lenger og Henry som flyttet til USA! Lol, PES er en BIG FAT fail!)

Endret av TheWhiteShadow
Lenke til kommentar

Og det sier dem?

Fifa 11 har vunnet en del flere anmeldeser enn PES2011, og det er ikke uten grunn skjønner du. F.eks. transfer systemet i FIFA er mye bedre enn i PES, også i tidligere versjoner. Nå må man forhandle med spilleren og klubben. Om jeg f.eks. hadde masse penger i Rosenborg ville ikke Rooney eller Messi kommet til klubben likevel. De ville ha sagt at de vil være med i en større klubb og de kan også si at de vil ha en mer kjent og erfaren manager.

For å si det enkelt og greit så har PES aldri hatt et ordentlig transfersystem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...