Gjest bekymrett Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hei. Jeg har vært dum og prøvd snus 8 - 10 ganger den siste uken, så jeg lurer på om tanlegen ser dette fort? eller ? Skal til tannlegen på onsdag. Har hørt noe om at de har taushetsplikt? noen som kan bekrefte dette? med kilde? er forresten 15 år hilsen en som er litt små redd for at foreldrene skal finne ut av det.. 1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Puss tennene før du går, og ikke snus den dagen....herregud. Men ja, tannleger har taushetsplikt. http://www.ung.no/oss/tobakk/12217.html 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Tannlegen har taushetsplikt. Men tipper at han ikke har lyst til å se deg i munnen om du stapper den full av snus før du går inn til han. Endret 8. oktober 2010 av Notelitten 1 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hva er common sense for tiden? Jeg har snust i rundt 7 år å min tannlege så det ikke før i år. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hva er common sense for tiden? Jeg har snust i rundt 7 år å min tannlege så det ikke før i år. Regner med at han ser tegn til at du har hatt snus i munnen om du er vanlig bruker, men at han var høflig nok til å ikke nevne det. 1 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hva er common sense for tiden? Jeg har snust i rundt 7 år å min tannlege så det ikke før i år. Regner med at han ser tegn til at du har hatt snus i munnen om du er vanlig bruker, men at han var høflig nok til å ikke nevne det. Mye mulig men jeg spurte min tannlege på innrykk til militæret om han ikke merket noe til det, han sa nei. 1 Lenke til kommentar
Gjest bekymrett Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 takker for svar. På den linken ser jeg ikke noe om taushets plikt, bare hvor skadelig og hvordan slutte. Har noen en annen link? Og tusen takk for at dere overlever enda en tråd, av en som virker som en dum fjortis ... 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) takker for svar. På den linken ser jeg ikke noe om taushets plikt, bare hvor skadelig og hvordan slutte. Har noen en annen link? Og tusen takk for at dere overlever enda en tråd, av en som virker som en dum fjortis ... http://www.klara-klok.no/wips/453389532/caseId/986781275 se omtrent midt på siden. Mye mulig men jeg spurte min tannlege på innrykk til militæret om han ikke merket noe til det, han sa nei. Da har du god tannhygiene, eller sterkt tannkjøtt, gratulerer Endret 8. oktober 2010 av Notelitten 1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Oi, ser at OPen er 15år. Tannlege har ikke taushetsplikt da....det gjelder vel kunn fra 16år. 1 Lenke til kommentar
Gjest bekymrett Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 fra fylt 16 år, har tannlegen taushetsplikt. Jippi -.-' jaja, takker for svar igjen, men siste spørsmål. Hvor mye må man snuse før tannlegen ser det tror dere? etter 1, 10, 20 eller? ser en har har snust i 7 år før tannlegen så det. 1 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 fra fylt 16 år, har tannlegen taushetsplikt. Jippi -.-' jaja, takker for svar igjen, men siste spørsmål. Hvor mye må man snuse før tannlegen ser det tror dere? etter 1, 10, 20 eller? ser en har har snust i 7 år før tannlegen så det. Ta det med en klype salt, mine tannleger kan være dumme eller jeg kan ha veldig sterkt tannkjøtt. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 fra fylt 16 år, har tannlegen taushetsplikt. Jippi -.-' jaja, takker for svar igjen, men siste spørsmål. Hvor mye må man snuse før tannlegen ser det tror dere? etter 1, 10, 20 eller? ser en har har snust i 7 år før tannlegen så det. Snuser ikke selv, men personlig observasjon vil påstå at det kommer an på tannhygiene og hvordan munnen din oppfører seg i forhold til andre. Noen vil sikkert ha tydelige tegn etter meget kort tid, mens andre har nesten ingenting. PS; Tannlegen bryr seg som oftest ikke om du snuser eller røyker, han gjør bare jobben sin, som er å se på tennene dine, han er verken politi eller ute etter å ta deg. 1 Lenke til kommentar
Gjest bekymrett Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 fra fylt 16 år, har tannlegen taushetsplikt. Jippi -.-' jaja, takker for svar igjen, men siste spørsmål. Hvor mye må man snuse før tannlegen ser det tror dere? etter 1, 10, 20 eller? ser en har har snust i 7 år før tannlegen så det. Snuser ikke selv, men personlig observasjon vil påstå at det kommer an på tannhygiene og hvordan munnen din oppfører seg i forhold til andre. Noen vil sikkert ha tydelige tegn etter meget kort tid, mens andre har nesten ingenting. PS; Tannlegen bryr seg som oftest ikke om du snuser eller røyker, han gjør bare jobben sin, som er å se på tennene dine, han er verken politi eller ute etter å ta deg. Takker for svar. Får håpe hun ikke sier noe, vis hun ser det Tusen takk for hjelpen 1 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg kan se at du snuser, ja Dette sa tannlegen til meg etter ca 1 år med aktiv snusing. Men har du snust bare disse 8-10 gangene den siste uken, altså ikke aktiv snuser til vanlig? Tror ikke tannlegen vil merke stort til slikt med mindre du pusser tennene Om det så er saken, dropp snus. Flyr innmari med penger ut vinduet. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Om det så er saken, dropp snus. Flyr innmari med penger ut vinduet. I alle fall i 2011 med en 10% økning 1 Lenke til kommentar
Gjest bekymrett Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 nææ, kompis som skaffer en boks for 50 kr. Syntes det ikke er så mye, men har ikke kjøpt boks enda Men da dropper jeg det ihvertfall til etter tannlegen. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 nææ, kompis som skaffer en boks for 50 kr. Syntes det ikke er så mye, men har ikke kjøpt boks enda Du må være forsiktig med å fortelle hvor du får tak i snus, ettersom at det er meget straffbart å kjøpe alkohol/tobakk for folk under 18. Nå, 50 kroner er en del for et rusmiddel, og når du får egen inntekt så vil du nok merke det en smule hardere enn du gjør i dag. Men da dropper jeg det ihvertfall til etter tannlegen. Flott! Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Dropp det i det hele tatt sier no bare jeg.. Du har ingenting å være bekjymret for, selv om tannlegen sier det så tror jeg nok han har bedre ting å gjøre en å sladre til foreldrene te en liten guttunge som akkurat har begynt å snuse. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Tror ikke akkurat tannlegen din klarer å se at du har snust etter 8-10 prell. Bare husk å ta ut snusen før du går inn til han Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 har vel brukt snus i en 6år, og ingen tannleger har nevnt noe.. men de har nokk sett det da leppa er "ødelakt" på innsiden. Ikke bynn med snus, det er mitt råd. Du begynner fort å angre nor det ikke er "tøft" lenger og du er avhengig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå