Gå til innhold

Hvor finner jeg directX 11?

warFEJS

Anbefalte innlegg

Hei

Det viser seg at jeg har direcX 10.0, men har mulighet for direcX 11 på kortet mitt.

Jeg har letet og søkt i evigheter, men klarer ikke finne noen plasser hvor jeg kan laste dette ned, har vært på microsoft sine sider, og selv der finner jeg ikke noe.

hadde vært hyggelig om noen kunne gitt meg en link, da jeg ikke finner annet en virus :p

Mvh

wARFEJS (=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilket OS har du ? WinXP støtter ikke DX10/DX11. Mens, hvis du har f.eks Windows 7 så har du dx11.

Om jeg ikke husker feil så har windows 7 dx11 innebygd. Ellers så finner Windows 7 DX11 ved nedlastingen nevt øverst i tråden.

edit2: hva med å bruke dxdiag kommandoen og sjekke ?

Endret av spetter
Lenke til kommentar

hvilket OS har du ? WinXP støtter ikke DX10/DX11. Mens, hvis du har f.eks Windows 7 så har du dx11.

Om jeg ikke husker feil så har windows 7 dx11 innebygd. Ellers så finner Windows 7 DX11 ved nedlastingen nevt øverst i tråden.

Har Windows 7

I Nvidia control panel står det directX 10.0, men directX11 i dxdiag kommandoen.

Kansje er det hovedkortets innebygde grafikkort som kjører directX 10.0 (MSI 785GM-E51, radeon 4200 innebygd)

Lenke til kommentar

Har Windows 7

I Nvidia control panel står det directX 10.0, men directX11 i dxdiag kommandoen.

Kansje er det hovedkortets innebygde grafikkort som kjører directX 10.0 (MSI 785GM-E51, radeon 4200 innebygd)

Ok. Min erfaring er iallefall at Win7 har DX11 innebygd og da vil skjermkortet du bruker bruke dx11 hvis det støttes av skjermkortet.

Ellers så finnes kun den linken øverst fra ms, har aldri opplevd å få lastet ned dx10 eller dx11 da disse er innebygd i henholdvis vista og w7. Er kun Dx9 som går ann å laste ned. Eventuelt så følger det med oppdaterings filer til dx10 og 11 når du laster ned dx9 fra dem

Hvis du har ekstern pci-e skjermkort, hva med å deaktivere inntegrert skjermkort i bios ?

Endret av spetter
Lenke til kommentar

DXredist eller installasjonsprogrammet installerer oppdateringer til DX9, DX10 og DX11 APIet når du kjører denne.

Og selv om du har XP så skjer det fortsatt oppdateringer til DX9 så det lønner seg å følge med og oppdatere selv om DX10 og 11 er ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...