Gå til innhold

trenger hjelp til ny innkjøp av nytt speilreflekskamera d90 vs d 5000

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har per dags dato et Nikon d40 og er veldig klar for og få noe som er en del bedre en det. Har en god stund siklet på Nikon d90, men etter jeg var og forhørte meg hos den lokale fotosjappa ble jeg usikker. Klarer ikke helt bestemme meg mellom nikon d90 og d5000.

er jo en fordel med skjermen på begge, d90 sin er større og bedre mens d5000 har vipp-bar skjerm og live view.

kan også komme med andre kameraer.

setter pris på all hjelp.

Mvh. Øystein D. N.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville valgt d90 da man slipper å gå inn på menyen for å endre det meste. d90 har også liveview. d5000 og d90 er visstnok ganske identiske. forskjellen ligger visst i menyer, knapper og autofokusmotor i d90. og D90 kan brukes som commander hvis du noengang vil bruke ekstern blitz. D7000 virker ganske lovende, men den koster også nesten det dobbelte av d90.

Endret av tiboine
Lenke til kommentar

odn: Hvilken optikk og utstyr har du fra før? Dersom du kun har kit-optikken og likevel skal selge D40-en så står du egentlig på bar bakke til å velge og vrake blant alle kameramerkene.

Aldrende D90 har nylig fått en arvtager: D7000. Jeg vil anbefale deg å lese litt om den og ikke minst, fikle litt på den i praksis.

Hva føler du er dine praktiske hovedproblemer med D40?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...