Gå til innhold

*løst* Sliter med å oppdatere Final Fantasy XIV

Anbefalte innlegg

Kort sagt: Jeg installerte FFXIV og måtte oppdatere. Den første oppdateringen gikk ganske greit. Den ble lastet ned, installerte seg selv og alt det der. Deretter måtte den oppdateres på nytt, men av en eller annen grunn er Download Speed 0.0B/s lenge, før den sakte klatrer opp til rundt 10kb/s, står der en stund og ramler ned til 0.0 og blir værende der lenge. Upload Speed varierer en del, men er sjelden nede på 0. Jeg har 10 Local Connections og ingen Remote Connections. Hva er galt? Jeg har router fra ICE, om det hjelper.

Edit: Lot det stå på over natten og våknet til Log In. :D

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm hadde selv samme problemet tidligere idag etter at jeg oppdaterte etter sist patch. Prøv og trykk på cancle og start på nytt, det var det jeg gjorde og da gikk det til slutt ;)

Må si det er litt uvant med dette spillet egentlig, har spilt AoC i rundt 2 år og er vant med ett helt annet action oppsett en det jeg får her i dette spillet ;S Også er det få quest og mye grindig. At dem ikke lærer av Final Fantasy XI der det omtrent bare var grinding XD  Men ja siden jeg spilte en del det første spillet så tenkte jeg at kan teste ut dette også. 

Men er det noe jeg savner fra AoC så er det chat systemet, i FF XIV er alt så rotete, eller det er jo egentlig ingen skikkelig global chat i det hele tatt i spillet. Vanskelig og få hjelp fra folk også når man ikke kan snakke med dem uten om i enkle tels.

Så særlig nybegynner vennlig er ikke dette spillet ;/

Lenke til kommentar

Takk for tips. Hvordan åpner jeg de rette portene? Jeg gikk til routeren, valgte Port Forwarding og åpnet port 55296 (fant den på FFXIV Config.) Men hvilken IP adresse skal jeg bruke?

@Halky: Jeg spilte LotRO i godt over to år, og er fullt klar over at FFXIV er svært forskjellig. Det er en av grunnene til hvorfor jeg tenkte å prøve det. Har lest en del om det på ign.com og vet det er litt komplisert å gjøre det meste, ikke er vanlige quest-givers (dvs folk med et ! over hodet) og alt det der. Men sånn jeg ser det vil jeg spille så mye som mulig i hele gratismåneden før jeg bestemmer meg for om jeg vil satse på det. Er jeg fortsatt i tvil blir det nok en måned til før jeg bestemmer meg. Blir jeg sittende med det kan det fort gå ett helt år eller to, så en måned eller to for å sette meg inn i det er ikke så mye i den store sammenhengen. :)

Edit: Jeg satte porten til 192.168.0.200, og nå har jeg plutselig 10 Local Connections. :D

Edit: Oppdaterng: Jeg har nå 15 Local Connections, mot 3 da jeg begynte å rote med portene. Det er en sterk forbedring, men nedlastingshastigheten er svært ustabil. Noen ganger er den oppe i 30kb/s, andre ganger forsvinner den helt i flere minutter.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...