Gå til innhold

Hjelp med køp av Gamer PC | 11k ~ 13k

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Nå er det sånn att jeg har endelig tagit meg tid (og penger!) att köpe meg en skikkelig Gaming-PC. Tingen er att jeg har liten til nesten ingen kunskap om hardwere eller liknande.

Jeg har tenkt meg att köpe komponenterna og sette ihop det sjøl + kamrat som har något mer peiling en meg.

Så det store spørsmålet er, vad før komponenter skall jeg køpe?

Det finnes jo tonnevis med Moderkort, CPU, grafikkort, Minne osv osv og jeg er lost i denne komponent jungelen.

Til saken!

Jeg ser etter en PC som skall brukes til;

- Spilling av nye spill og film.

- kostnadsmessigt ser jeg att det ligger runt 12-13k

Det er egentlig den informationen jeg har per idag. Jeg har W7 -64bit og gaming mus og skjerm så det trenger jeg ikke. :)

Som sagt, er helt fresh til dette, så har ikke mye peiling i det heletatt når det gjeller bygging eller PC hardwere, så visst det er mer informatjon som trengs så er det bare att spørre!

Takk på førhand og beklager "svorsken". :p

-SvenskeFan!

Edit: Legget til PC-skjerm

Edit2: Oppdaterer topic för att vare mer precis.

Endret av SvenskeFan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer Predator kan jo være et valg. Uansett synes du burde bygge deg en pc, mye billigere. Kjøp de komponentene du vil ha, motherboard, ram, skjermkort, HD osv... og sett det sammen. Det finnes tonnevis av veiledninger du kan finne på nettet. Du kan jo også be en annen person som har litt mer peiling sette opp pcen for deg. Ellers kan du jo levere inn delene til en lokal pc-hjelp.

Lenke til kommentar
Acer Predator kan jo være et valg. Uansett synes du burde bygge deg en pc, mye billigere. Kjøp de komponentene du vil ha, motherboard, ram, skjermkort, HD osv... og sett det sammen. Det finnes tonnevis av veiledninger du kan finne på nettet. Du kan jo også be en annen person som har litt mer peiling sette opp pcen for deg. Ellers kan du jo levere inn delene til en lokal pc-hjelp.

Ah, beklager visst jeg formulerte feil. Vad jeg mente med tråden her er vad som kan vare bra som bas, før en seriøs Gaming PC.

Alltså, vad för komponenter skall jeg begynne med?

Lenke til kommentar

Det letteste er om du starter med å bestemme deg for hva slags CPU du vil ha. Når du har bestemt CPU kan du velge et hovedkort som passer, og RAM. En CPU kjøler er også greit å legge til. Hvor mye du må legge i den kommer helt an på CPU og hva du planlegger å gjøre med den.

Når du har de tre tingene på plass er det vanskeligste gjort. Skjermkort passer til alle oppsett, det samme gjør strømforsyninger og optiske enheter. Harddisker er det jo mye å velge mellom, men det beste alternativet er jo SSD som systemdisk, og en annen disk til lagring. (Dette kan dog fort koste en del :blush: )

Ved valg av kabinett er det egentlig dine egne preferanser som betyr noe. Det finnes mange gode valg der ute, og mye av valget faller dermed på hva slags utseende du liker. Vil du ha et Fulltower, eller holder et Miditower for deg? Her må du nesten se litt på hva som finnes rundt omkring.Prisguiden er et greit sted å og starte. Bla litt rundt og se om du finner et du liker :w00t:

Skal du bygge maskinen selv, eller ønsker du at den kommer ferdig satt opp?

Nå ble det mange spørsmål fra min side også :p Kan sette opp et greit oppsett og se hva prisen kommer på, men svar gjerne på posten min så det blir enklere :D

Håkon

Lenke til kommentar

Satt sammen et oppsett her. Det er nok i overkant av det du trenger, men det gir i hvertfall en indikasjon på hva du får for 13000 (og det er ganske mye :D)

https://prisguiden.no/profil/lister/119212

Cooler Master CM 690 II Advanced

Asus P6X58D-E

Intel Core i7 950

Noctua NH-D14

Corsair HX 750W

Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB)

Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X

Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2

Western Digital Caviar Black 1 TB

Nec AD-7240S Sort

Her er det selvfølgelig store muligheter for å flytte rundt på ting, se på det som et førsteutkast :new_woot:

Håkon

Edit:

Så at jeg var litt ivrig her, så det havnet visst litt over 13000 :blush:

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Stort takk til dere både to, speciellt du HaakonNordengen før en sådan utførlig guide i vad jeg trenger!

Bare jeg har noeting att starte med så jeg har en bas, siden kan jeg sikkert snakke med kamrater og andre kyndige folk, som dere!

Nå skall jeg til svigers, men jeg skall se litt på komponenter og annet når jeg kjem hjem.

Stort takk enda en gang! :thumbup:

Endret av SvenskeFan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...