alex100 Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 jeg ble anbefalt å bruke ClarkConnect for å dirigere et domene til ipen min. men jeg har nå sett litt på det for å se hva det er for noe. hva er det? hvordan bruker jeg det? hva trenger jeg? takker for alle svar... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 jeg ble anbefalt å bruke ClarkConnect for å dirigere et domene til ipen min. men jeg har nå sett litt på det for å se hva det er for noe. hva er det? Det er en linuxserver/brannvegg/router som kjøres på egen maskin Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 jeg ble anbefalt å bruke ClarkConnect for å dirigere et domene til ipen min. men jeg har nå sett litt på det for å se hva det er for noe. hva er det? Det er en linuxserver/brannvegg/router som kjøres på egen maskin kan den bare kjøres på linux? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 kan den bare kjøres på linux? Det er et helt OS basert på Redhat med tilpassninger for og lage det enkelt og innstallere og drifte. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Du ass alex100.. topic starter nr. 1! Clark Connect er et "install and forget" typ OS. Du installerer, velger hva du vil at serverens oppgaver skal være osv, og stuer den bort i et hjørne:) Deretter konfigurerer du resten fra en nettleser. www.clarkconnect.org tror jeg. Fungerer ypperlig, og når du har installert det kan du få et domene ala alex.clarkpro.org eller hva det er. Denne blir routet til clark connect boksen din:) Ganske handy:) Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Btw, gjør et søk på forumet her, og du finner ca 50 tråder med samme svar.. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 kan den bare kjøres på linux? Det er et helt OS basert på Redhat med tilpassninger for og lage det enkelt og innstallere og drifte. ...som inneholder ftp, http, mail, shell, windows-filserver(samba) ++ .... ClarkConnect er med andre ord genialt på hjemmeserveren Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 ...som inneholder ftp, http, mail, shell, windows-filserver(samba) ++ .... ClarkConnect er med andre ord genialt på hjemmeserveren Yepp, dette går igjenom en slik boks som jeg har brannvegg, router, web og e-postserver samt filtjener for windows. Svært stabil selv om min boks driver og dør på seg pga en hardisk som er ferd med og kvelde. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 kan man kjøre programmer på clarkconnect? tenker da på dedikerte spillservere og internett + openoffice. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 kan den stå som en vanlig maskin i nettverket eller er det nødvendig å koble den ADSL routeren -> MASKINEN -> Switch. kan jeg koble den slik? ADSL Routeren -> Switch -> PC1, PC2, SERVER, PC3 osv.?? jeg kommer til å bruke den som Fildelingsserver (for Windows maskiner), FTP Server, Web server, Printerserver og som CC maskin som dirigerer domene alex.clarkconnect.org (eksempel). Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 kan man kjøre programmer på clarkconnect? tenker da på dedikerte spillservere og internett + openoffice. Spillservere ja, skal du ha X og slikt bør du nok heller velge en ordinær distro som Redhat e.l Lenke til kommentar
Strips Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 kan den stå som en vanlig maskin i nettverket eller er det nødvendig å koble den ADSL routeren -> MASKINEN -> Switch. kan jeg koble den slik? ADSL Routeren -> Switch -> PC1, PC2, SERVER, PC3 osv.?? jeg kommer til å bruke den som Fildelingsserver (for Windows maskiner), FTP Server, Web server, Printerserver og som CC maskin som dirigerer domene alex.clarkconnect.org (eksempel). Den må stå mellom ADSL boksen og switchen. Ikke som du spør. Den er en en selvstending router med NAT og minimum to nettkort. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 kan den stå som en vanlig maskin i nettverket eller er det nødvendig å koble den ADSL routeren -> MASKINEN -> Switch. kan jeg koble den slik? ADSL Routeren -> Switch -> PC1, PC2, SERVER, PC3 osv.?? jeg kommer til å bruke den som Fildelingsserver (for Windows maskiner), FTP Server, Web server, Printerserver og som CC maskin som dirigerer domene alex.clarkconnect.org (eksempel). Den må stå mellom ADSL boksen og switchen. Ikke som du spør. Den er en en selvstending router med NAT og minimum to nettkort. Den trenger det når du ikke skal bruke den som router... Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Absolutt ikke nødvendig å ha to nettverkskort i den maskina, hvis den ikke skal brukes som gateway/router/firewall. Som en server for WWW, FTP, mail etc vil den fungre fint med kun ett kort. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Absolutt ikke nødvendig å ha to nettverkskort i den maskina, hvis den ikke skal brukes som gateway/router/firewall. Som en server for WWW, FTP, mail etc vil den fungre fint med kun ett kort. koblet til switchen akkurat som alle andre maskinene? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Absolutt ikke nødvendig å ha to nettverkskort i den maskina, hvis den ikke skal brukes som gateway/router/firewall. Som en server for WWW, FTP, mail etc vil den fungre fint med kun ett kort. mener du at jeg kan koble den slik? ADSL router -> Switch -> PC1,PC2, Clarkconnect Serveren, PC3 osv?? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Hvis man skal bruke CC som proxy og DHCP, må den da kobles mellom ADSL router og switch eller holder det at den er koblet på switchen? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 kan den bare kjøres på linux? Det er et helt OS basert på Redhat med tilpassninger for og lage det enkelt og innstallere og drifte. så jeg booter bare opp med CC cden og formaterer og oppretter partisjoner med installasjonsprogrammet? er det enkelt å legge inn? jeg må vel slette alle windows partisjoner. gjør installasjons programmet det? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 så jeg booter bare opp med CC cden og formaterer og oppretter partisjoner med installasjonsprogrammet? er det enkelt å legge inn? jeg må vel slette alle windows partisjoner. gjør installasjons programmet det? Ja, den fikser det selv med mindre du ønsker og gjøre det anderledes. Den er enkel og sette opp men alt slikt krever noe lesing og litt selvstudium hvis du ikke har erfaring med linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå