Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Her er reglene jenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Kom til oss med et problem bare hvis du ønsker hjelp med å løse problemet. Det er hva vi gjør. Sympati er hva du har veninner til.

 

Det blir moro å våkne opp om 20 år og ikke ane hvem den andre er -det eneste jeg vet om deg er jo at du har liten pikk, er dårlig i senga og er en djevel på å henge opp hyller!

Så det som virkelig definerer deg som person her i livet, er de problemene du bringer med deg inn i heimen? Har du virkelig ikke andre ting å snakke med typen om? :D

 

1. Du kan enten be oss gjøre noe, eller fortelle oss hvordan du vil ha det gjort, ikke begge deler. Hvis du allerede vet best hvordan det skal gjøres, ja så gjør det selv.

 

Haha, jepp -det er en grunn til at jeg har den beste sex'en med meg selv i dette forholdet! Men sånn ellers -hvis du ikke tåler å diskutere noe eller tør å spørre om hjelp, så er du ikke mye til mann!

Du som er så intelligent (jfr. ditt svar ang. tankelesing) burde vel klare å unngå å svare på noe helt annet enn det som sies? Nei, vent, jeg glemte et øyeblikk at kvinnfolk har en lei tendens til å gå inn for å misforstå mest mulig. :)

 

1. Vi er ikke tankelesere og vi kommer aldri til å bli det. Vår mangel på denne egenskapen er ikke et bevis på hvor lite vi bryr oss om deg.

 

Nei, men det er forskjell på å være tankeleser og uintelligent.

Definitivt, men poenget med regelen er nok at man ifølge mange kvinnfolk automatisk er uintelligent hvis man ikke er tankeleser.

 

1. Hvis vi spør om noe er galt, og du sier: "ikke noe", kommer vi til å behandle deg som at ingenting er galt. Vi vet at du lyver, men det er rett og slett ikke verdt brydderiet.

 

Hvis du bryr deg så lite -hvorfor henger du fortsatt rundt meg? Gå å ta deg en bolle!

Enda et eksempel på at du gjør stor innsats for å misforstå mest mulig. :p Nettopp denne typen tankefeil er det som skaper behovet for et par av de andre reglene du greide å misforstå - gjett hvilke. :)

 

1. Jeg er i form. RUND er en form.

 

Ja, rund er en form og det er faktisk helt ok å ha forskjellige kroppsfasonger. Men er du rund fordi du er stamgjest på mac'ern og sløver i sofaen hver dag foran tv'n med smågodt og cola på fanget så er du gjerne ikke lengre litt rund -men formløs!

Ikke bare mannfolk som misforstår dette gitt. Har ikke tall for hvor mange ganger jeg har lest profiltekster på nettby og andre sosiale nettverk der jentene sier noe sånt som "jeg har former" - hvorpå bildene viser at de er rund som en ball. :)

 

Beklager, du oppnådde ikke annet enn å forsterke ytterligere de myter og oppfatninger som eksisterer om kvinners manglende evne til logikk, selvironi og virkelighetsoppfatning. :) For ordens skyld går jeg ikke rundt og tror at alle damer er teite, men du gjorde et hederlig forsøk på å overbevise meg! ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Slike generaliserende lister som forteller hvordan "jenter er" får frem den egentlig sovende femininsten hos meg. Den eneste shoppingen jeg liker er å kjøpe spill, jeg har sjelden hodepine og jeg sier aldri "ikke noe" hvis noe faktisk er galt. Jeg vet ikke om det er listen eller de som faktisk tror på den som er mest fordummende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slike generaliserende lister som forteller hvordan "jenter er" får frem den egentlig sovende femininsten hos meg. Den eneste shoppingen jeg liker er å kjøpe spill, jeg har sjelden hodepine og jeg sier aldri "ikke noe" hvis noe faktisk er galt. Jeg vet ikke om det er listen eller de som faktisk tror på den som er mest fordummende.

 

Nå må dere se underholdningsverdien i dette da! Ha LITT selvironi! :)

 

Er forøvrig litt sjokka over hvor mange jenter som drar frem liten pikk som en av de verste kvalitetene en mann kan ha. Når man krangler er det ikke om å gjøre å såre andre parten mest mulig, det er teit. Med liten pikk, da er man liksom dårlig. Blir som om jeg skulle sagt til dama mi at hun er dårlig fordi hun har små pupper. Hadde dere likt det? "Hanna, du har små pupper og du er som en potetsekk i senga". Teit å si sånt i en krangel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kalles sunn fornuft. Det er tydelig at førsteinnlegget treffer et sårt punkt hos en del folk. At disse jentene ikke vil innrømme at disse punktene gjelder dem, er jo en annen sak.

Det kan også være at noen blir provosert fordi de, som jenter, gang på gang blir presset inn i roller som ikke passer de. Å skjære alle over en kam er ikke alltid like riktig.

 

Det betyr ikke nødvendigvis at stereotyper aldri har opphav i virkeligheten, men det er ofte hentet fra enten ekstreme tilfeller eller fra flertallet for så å bli blåst opp.

 

Jeg tror ikke hovedandelen av jenter som henger på HW-forumet passer inn i noen stereotypisk jenterolle. Rett og slett fordi flesteparten av temaene ikke passer en stereotypisk jente sine interesser. Og om du kun har møtt jenter som er såpass endimensjonale at de passer stereotypen, syns jeg virkelig synd på deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå må dere se underholdningsverdien i dette da! Ha LITT selvironi! :)

 

Jeg har masse selvironi, jeg. Men selvironi betyr jo at man kan gjøre litt narr av seg selv og sine "quirks" eller personlighetstrekk. Da kan jeg ikke være selvironisk over noe som faktisk ikke er meg i det hele tatt.

 

Å trekke inn penisstørrelse eller annet i en krangel/diskusjon er selvsagt hinsides lavmål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan også være at noen blir provosert fordi de, som jenter, gang på gang blir presset inn i roller som ikke passer de. Å skjære alle over en kam er ikke alltid like riktig.

Og dette gjelder altså ikke for gutter?

 

Det betyr ikke nødvendigvis at stereotyper aldri har opphav i virkeligheten, men det er ofte hentet fra enten ekstreme tilfeller eller fra flertallet for så å bli blåst opp.

 

Jeg tror ikke hovedandelen av jenter som henger på HW-forumet passer inn i noen stereotypisk jenterolle. Rett og slett fordi flesteparten av temaene ikke passer en stereotypisk jente sine interesser. Og om du kun har møtt jenter som er såpass endimensjonale at de passer stereotypen, syns jeg virkelig synd på deg.

Stereotypier er interessante siden det alltid finnes noen som tolker dem bokstavelig. Spesielt i dette tilfellet hvor tilsvarende "regler" oftest kommer fra motsatt hold. Om ingen ble provosert, hadde førsteinnlegget vært verdiløst. Det betyr ikke at innholdet er tatt ut av lufta.

 

Siden du tydeligvis gikk glipp av denne ironien, vet jeg ikke helt hvem jeg skal synes mest synd på..

Lenke til kommentar

1. Når vi drar ut sammen, ser du fin ut samme hva du har på deg. Ja det er sant!

 

Så om jeg kjøper meg en ferskenrosa (haha) onepiece, drar på meg den og et par crocs når jeg skal møte deg og alle kompisene dine på byen så er det helt greit?

 

Du skjønner at du ser fin ut for ham uansett hva du har på deg? Om du drar på byen i en ferskenrosa onepiece så er selvfølgelig ikke greit for kjæresten. Det eneste det beviser er at du har mangel på selvrespekt, i tillegg til at det er flaut for kjæresten din.

 

Problemet her ligger i at kvinner gjør det til en så big deal å velge klær for en gutt. Bare velg et antrekk, uten å tenke noe mer over det, bare et som faktisk gjør at du ser normal ut, og gutten/mannen i forholdet kommer til å være mer enn fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slike generaliserende lister som forteller hvordan "jenter er" får frem den egentlig sovende femininsten hos meg. Den eneste shoppingen jeg liker er å kjøpe spill, jeg har sjelden hodepine og jeg sier aldri "ikke noe" hvis noe faktisk er galt. Jeg vet ikke om det er listen eller de som faktisk tror på den som er mest fordummende.

Jeg liker deg allerede. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...