mlwirak Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Er det noe vi kan forbedre på testene? Har testen påvirket om du ønsker å kjøpe kameraet eller ikke? http://akam.no/tester/nikon_coolpix_3100/ MLW Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 fjern den fra hw.no siden Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Ahhh....grei kvalitet til billig pris tenker jeg, og blar meg gjennom 18 sider og finner ut til slutt at herligheten koster 3k. Billig? Janeida. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hmm....vet ikke om jeg hadde kjøpt camet om dere hadde testet det litt tidligere... Alle andre har jo testet dette og er bare positive?? Hvorfor kommer da akam med en "slakt"? Slik gjorde dere med Fujifilm Finepix S304 også.... Tester dere på en annen måte, eller ? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Dette er ikke en slakt. Kameraet kommer greit ut. Coolpix 3100 har da fått varierende kritikk i forskjellige tester. Bla. mener jeg at det kom dårlig ut i testen presentert i Aftenposten nylig. En del andre testere gir konsekvent bra karakterer til de produsentene som annonserer. Det kan også tenkes andre grunner til at en del nettsteder bare gir gode karakterer, bla. inkompetanse. Jeg skal ikke påstå at jeg er spesielt kompetent, men jeg har normalt ikke noe problem med å finne svakheter med et kamera. Og jeg tør å skrive om det. MLW Lenke til kommentar
Shrek Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg synes det er herlig at noen tør å teste objektivt, og kommentere kamera ut fra målgruppen det er ment for. Jeg fikk nikons 755-3100 kameraer i vranghalsen når en butikk prøvde å selge meg 755 for 4000 kroner i fjor sensommer og sa det var en knalltilbud At kameraserien fremdeles har treg oppstartstid etter så mange modeller (755, 855, 955, 3100) er flaut for Nikon. Dessuten synes jeg dynamisk område bør få større fokus i testene. Det er der utviklingen nå må gå. Vi har ikke bruk for flere megapixler til forbrukermarkedet, men muligheten til å ta bilder med både skygge og høylys på en tilsvarende måte som med fotofilm mangler hos alle kamera. En profesjonell fotograf jeg snakket med lo rått av digitalkamera. Han ser med en gang om et bilde er digitalt eller ikke ut fra dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg