Sheldon C Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Jeg har en tabell i excel Navn Poeng Ola 2 Jens 4 Petter 3 Tabellen er laget vha linker, både navn og poeng er hentet fra andre ark. Er det mulig å lage en dynamisk tabell som justerer rekkefølgen automatisk sortert på poeng, eks Navn Poeng Jens 4 Petter 3 Ola 2 Endret 8. oktober 2010 av Bond007 Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Dette er helt umulig å svare på uten å vite hva du kan, og om Excel'en din er på norsk eller engelsk. Men se om vedlagte får deg i gang, døp om fra Dynamisk.xls.txt til Dynamisk.xls Dynamisk.xls.txt HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Hei Takk så mye for svar. Jeg har engelsk utgave av excel og begrensede kunnskaper om excel. Men jeg klarte å kopiere formlene fra eksemplet inn i mitt eget regneark. Her må man tydeligvis holde tungen rett i munnen Sorteringen fungerer, men det er en liten bug. Hvis noen av deltakerne havner på samme poengsum blir det trøbbel. Da vil en av disse listes to ganger i den dynamiske listen og den andre vil være fraværende. Tro om det finnes en enkel løsning på dette problemet? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Ingen bug, problemet er kjent, det var bare ikke en del av den opprinnelige oppgaven. Du må gi den ene bittelitt mer poeng enn den andre, en tusendel eller to, i tillegg til de opprinnelige poengene, til en ny veiet poengkolonne, og så bruke den lista for ranking. Du kan vekte disse småtallene etter plassering i den opprinnelige lista (f.eks. lavest deltakernummer), eller etter navn (men da kommer gjerne "ja men to stykker har samme fornavn eller etternavn"). Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Det fungerte, så sorteres det korrekt. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Nydelig jobba! Takk for tilbakemelding. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå