xibriz Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) I utgangspunktet skal jeg vise inboxen (kun emnet på mailene) i en webside av PHP. La oss si de 10 nyeste e-postene i inboxen. Innboksene ligger på en Exchange 2010 server. Noen som vet om det er mulig? Har lest litt om noe som heter WebDAV eller noe.. men det ser kun ut til å funke på 2003 og 2007. EDIT: Har også lest litt om Exchange Server 2010 SP1 Beta Web Services SDK, har ikke lest så mye, men lurer på om det lar meg skrive noe kode i f.eks. silverlight der jeg kan gjøre dette? En silverlight app lar seg jo lett integrere over alt. Endret 8. oktober 2010 av xibriz Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hva med å koble til med POP3/IMAP og liste opp e-postene den veien? 100x enklere den veien i PHP enn alternativet(er min erfaring). Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Ja jeg tenkte at det kanskje kunne være ett enkelt alternativ. MEN, det hadde jo definitivt vært kult om man kom ferdig innlogget inn i Outlook web app dersom man trykker på en av e-postene. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Det ser ut som at jeg bruker IMAP til å hente de siste e-postene i inboxen, så kjører jeg en POST-forespørsel mot OWA login-siden når brukeren trykker på en e-post for å simulere SSO. EDIT: Den eneste grunnen til at jeg kan gjøre dette er at brukeren autentiserer mot PHP-siden via LDAP mot AD, å det gjør også Exchange-serveren. Jeg har da allerede brukernavn og passord. Alt går over LDAPS og HTTPS, så jeg vet ikke om det er noen stor sikkerhetsrisiko involvert. Endret 9. oktober 2010 av xibriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå