Gå til innhold

får ikke Internett etter jeg installert win 7, hjelp


xain

Anbefalte innlegg

Hei, om det er ikke rette plassen håper den flyttes.

 

jeg har vista som orginal. men så installert jeg win 7.

når jeg skulle slå på trådløsen så måtte jeg hold FN og trykk på F1 for å slå på trødlåsen.

men nå har jeg installert win 7 og når jeg trykker på FN+F1 så slår trødlåsen seg ikke på :-S

så nå bruker jeg kabel, kan noen hjelpe med meg å ordne det her?

 

takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å gå i regedit.

 

 

gå på windowsknappen.. i søk feltet skriver du regedit.

 

gå fram i mappene etter denne oppskriften

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Ndisuio\

 

inni Ndisuio er det en reg som heter "start"

 

Hvis denne står på 4, så endrer du den til 2 og restarter pc'en. funker det da?

Lenke til kommentar

Du kan prøve å gå i regedit.

 

 

gå på windowsknappen.. i søk feltet skriver du regedit.

 

gå fram i mappene etter denne oppskriften

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Ndisuio\

 

inni Ndisuio er det en reg som heter "start"

 

Hvis denne står på 4, så endrer du den til 2 og restarter pc'en. funker det da?

 

 

det ståd på 3 men jeg skiftet den til 2 og restartet pc'en. men det funker forsatt ikke :-S og den står på ''Heksadesimal''

Endret av xain
Lenke til kommentar

Er det ikke bare å finne driveren på nettsiden til pc produsenten da? Den for tastatur oppsett (knapper). Om ikke, laste ned trådløskort driveren fra produsentens hjemmeside (pc produsenten eller produsenten av kortet)

 

 

og hvordan i alt verden gjør jeg alt det her?

aldri drivet med sånt før sjø

Lenke til kommentar

æææ...ja... internett er jo tingen her da.

Pcen din er vel av ett eller annet merke (Dell, HP, Acer, Asus osv).

Så er det jo lurt å bruke google ;) så kan du f.eks søke etter wireless drivers for Dell Xxxx om det er dell du har.

 

Så kommer vanligvis supportsiden til pc produsenten nokså høyt opp på listen.

Så er det bare å finne driveren til din pc, og som er merket med Windows 7. Finnes nesten garantert om det hadde Vista originalt.

 

OG så følger du instruksene der.

 

Dumt å legge inn Windows 7 på pcen din når du ikke en gang vet hvordan du laster ned en driver... blir fort krøll da.

Men nå lærer du litt i alle fall... :w00t:

Lenke til kommentar

æææ...ja... internett er jo tingen her da.

Pcen din er vel av ett eller annet merke (Dell, HP, Acer, Asus osv).

Så er det jo lurt å bruke google ;) så kan du f.eks søke etter wireless drivers for Dell Xxxx om det er dell du har.

 

Så kommer vanligvis supportsiden til pc produsenten nokså høyt opp på listen.

Så er det bare å finne driveren til din pc, og som er merket med Windows 7. Finnes nesten garantert om det hadde Vista originalt.

 

OG så følger du instruksene der.

 

Dumt å legge inn Windows 7 på pcen din når du ikke en gang vet hvordan du laster ned en driver... blir fort krøll da.

Men nå lærer du litt i alle fall... :w00t:

 

 

har fujitsu siemens.

har googla litt, men fant ikke noe :/

 

link plis?

Endret av xain
Lenke til kommentar

Tuller du med meg?

 

http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html

 

Modell osv må du jo selv skrive inn, men dette er siden i alle fall. Finnes det W7 drivere, så er det her du finner det.

 

Skrev bare fujitsu siemens i google, og det kom opp som valg nr 2:

 

" Downloads - Support - Fujitsu " skulle jo tro at det var siden å starte med, eller siden over for den saks skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tuller du med meg?

 

http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html

 

Modell osv må du jo selv skrive inn, men dette er siden i alle fall. Finnes det W7 drivere, så er det her du finner det.

 

Skrev bare fujitsu siemens i google, og det kom opp som valg nr 2:

 

" Downloads - Support - Fujitsu " skulle jo tro at det var siden å starte med, eller siden over for den saks skyld.

 

 

jeg finner ikke kos modell det er på pcn :-/

det står ikke inn på ''start-høyreklikk datamaskin-egenskaper''

Lenke til kommentar

Nei, det står jo vanligvis på selve pcen. Enten på skjermen (altså den fysiske skjermrammen), på lokket, eller under pcen, der finner du uansett modelnummeret.

 

ser ikke ut som det går ann for windows 7, 32 bit.

du kan da også sjå vis du har tia.

 

modell: amilo li 2732

Endret av xain
Lenke til kommentar

Dette er nok driveren du skal ha tak i:

 

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=19327&ProdId=2753&lang=eng

 

Måten jeg fant ut det på var å gå inn på Vista driverene for pcen din på den siden jeg linket til, der så jeg følgende:

 

171010_wlan1.jpg

 

Så søkte jeg på Intel sine sider etter drivere til den korttypen du har på pcen: Intel Wireless WiFi Link 4965AGN & PRO Wireless 3945ABG

 

171010_wlan2.jpg

 

Og så var det bare å velge den driveren med nyeste dato. Så skal det funke, i alle fall å få koblet seg opp på det trådløse nettet.

Hvordan du eventuelt får aktivert tastekombinasjonen, blir litt mer usikkert, siden produsenten ikke har laget drivere til Win7 for din pc. Men du skal komme deg på nett i alle fall med den driveren over.

 

Så har du lært litt i dag også, bruke litt tid på å finne ut hva slags hardware du har, så bruke google, og så finner du trolig det meste du leter etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er nok driveren du skal ha tak i:

 

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=19327&ProdId=2753&lang=eng

 

Måten jeg fant ut det på var å gå inn på Vista driverene for pcen din på den siden jeg linket til, der så jeg følgende:

 

171010_wlan1.jpg

 

Så søkte jeg på Intel sine sider etter drivere til den korttypen du har på pcen: Intel Wireless WiFi Link 4965AGN & PRO Wireless 3945ABG

 

171010_wlan2.jpg

 

Og så var det bare å velge den driveren med nyeste dato. Så skal det funke, i alle fall å få koblet seg opp på det trådløse nettet.

Hvordan du eventuelt får aktivert tastekombinasjonen, blir litt mer usikkert, siden produsenten ikke har laget drivere til Win7 for din pc. Men du skal komme deg på nett i alle fall med den driveren over.

 

Så har du lært litt i dag også, bruke litt tid på å finne ut hva slags hardware du har, så bruke google, og så finner du trolig det meste du leter etter.

 

 

prøvd det også, men det funker ikke :-S

Lenke til kommentar

Hva er det som ikke funker? Å koble seg opp på nett via det trådløse kortet, eller bruke den tastekombinasjonen?

For nettverkskortet ditt skal funke med den driveren der.

 

Men ulike taste kombinasjoner er ofte et lite program fra produsenten, og det er tydeligvis ikke laget for Windows 7 enda.

Lenke til kommentar

Leste litt mer på siden dem og fant dette dokumentet...

 

Får også opp denne meldingen på support siden ang din modell:

 

201010_amilo2732.jpg

 

Så du vil nok slite med visse ting ja. Selve nettverkskortet (det trådløse) skal funke med driverne direkte fra Intel. Men mye annet vil nok ikke fungere siden pc produsenten ikke støtter Windows 7 på din pc.

 

Så du må nok leve med noen mangler her og der, eller gå tilbake til Vista. Det er bakdelen med å ha en pc som ikke er støttet.

 

Fant dette i manualen, og regner med at dette er hva du ikke får til å virke nå?

Hvis ja, så er det nok ikke noe løsning på dette siden pcen ikke støtter Win7:

 

201010_amilo2732b.jpg

Endret av myhken
Lenke til kommentar

jeg trur ikke det er mulig å bli kvitt problemen her

 

Men hva er problemet? Å få koblet seg på nett med det trådløse nettverkskortet eller å bruke en eller annen tastekombinasjon for å slå det av og på?

 

For videre hjelp fra min side, vil jeg at du svarer på følgende:

 

1. Lastet du ned den nyeste driveren fra Intel og installerte den? Den jeg linket til her...?

 

2. Er det kun mulig å slå på nettverket med en tastekombinasjon? Du skal kunne koble deg til uansett, men se på spørsmål tre så finner vi ut mer.

 

3. Se på disse bildene, og ta skjermbilder av det samme hos deg, slik at jeg får se hvor feilen ligger:

 

261010_wifi1.jpg

 

Det som er merket med blått er det jeg vil at du trykker på og viser listen av.

 

261010_wifi2.jpg

 

Slik ser det ut hos meg på min bærbare. Det burde se noe lignende ut hos deg, bare at det trådløse er "grått" og den lokale aktiv.

 

Når du har svart på spørsmålene, og postet skjermbilder, kan jeg se om jeg kan hjelpe deg videre.

Lenke til kommentar

jeg trur ikke det er mulig å bli kvitt problemen her

 

Men hva er problemet? Å få koblet seg på nett med det trådløse nettverkskortet eller å bruke en eller annen tastekombinasjon for å slå det av og på?

 

For videre hjelp fra min side, vil jeg at du svarer på følgende:

 

1. Lastet du ned den nyeste driveren fra Intel og installerte den? Den jeg linket til her...?

 

2. Er det kun mulig å slå på nettverket med en tastekombinasjon? Du skal kunne koble deg til uansett, men se på spørsmål tre så finner vi ut mer.

 

3. Se på disse bildene, og ta skjermbilder av det samme hos deg, slik at jeg får se hvor feilen ligger:

 

261010_wifi1.jpg

 

Det som er merket med blått er det jeg vil at du trykker på og viser listen av.

 

261010_wifi2.jpg

 

Slik ser det ut hos meg på min bærbare. Det burde se noe lignende ut hos deg, bare at det trådløse er "grått" og den lokale aktiv.

 

Når du har svart på spørsmålene, og postet skjermbilder, kan jeg se om jeg kan hjelpe deg videre.

 

 

ja til spm dine. vi har ikke samme system ser jeg :-/ men jeg prøvd mitt beste da : )

69436_1659302723531_1266032013_1765161_5908874_n.jpg

69436_1659302723531_1266032013_1765161_5908874_n.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...