Flacid Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 heisann. har et ASUS HK som fram til nå har hatt 2 Corsair MXS 3 brikker à 2gig montert. fikk så skaffet meg 2x1gig av akkurat samme brikke. har nå montert de men under oppgavebehandling og ytelse vises det bare 3gb. (viste 4gb når jeg bare hadde 2x2gb installert) men inne på ressursovervåkning viser det at 6144mb er installert, og det skal jo stemme. har jeg da 6gig eller har jeg bare 3 tilgjengelig? står følgende under ressursovervåkning: Tilgjengelig: 1605 mb Bufret: 1331 Totalt: 3063 Installert: 6144 betyr jo at den får kontakt med brikkene hvertfall. kjører Windows 7 Ultimate x64 noen som har vært borti det? Lenke til kommentar
Flacid Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 ingen som vet? :S Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 er ikke sikker på dette men du må vel ha like brikker? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 I FAQen som er sticky (Øverst på dette minneforumet.) har du en sjekkliste du må sjekke først. Tydeligvis så finner BIOS brikkene og derifra må du begynne å gjøre innstillinger. Lenke til kommentar
Flacid Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 skal prøve å fikse litt i BIOS. den finner de, men vil ikke utnytte de liksom. Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 på ressursovervåkning står det at noe av rammen er reservert? flere skriver om dette, inkludert meg. deler i pcen reserverer ram til seg selv og det står da som 6 gig installert og x gb tilgjengelig i systeminfo. ut i fra det jeg og flere andre har lest på nettet blir den reserverte delen av rammen utnyttet, men windows kan ikke se det Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 på ressursovervåkning står det at noe av rammen er reservert? flere skriver om dette, inkludert meg. deler i pcen reserverer ram til seg selv og det står da som 6 gig installert og x gb tilgjengelig i systeminfo. ut i fra det jeg og flere andre har lest på nettet blir den reserverte delen av rammen utnyttet, men windows kan ikke se det Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Memory remap er en ting du må se på i BIOS, som du også kan lese i FAQen. Lenke til kommentar
Flacid Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 takk for svar. ja den reserverer 3gig - halvparten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå