Gå til innhold

avantech medium server tower = så bra :)

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt det kabinettet som er testet på ocshoot.no,(med titanium farget sidepanel) og må si meg meget fornøyd. eneste som var problemet for meg er at føttene kabinettet står på virker litt usolide, en av dem var faktis knekt av når jeg fikk det, og er ikke sikker på om det er mulig å lime på, i og med at det skal gå an å røre på de... (nok et eksempel på at transport med posten ikke er verdt en forbanna krone,  de behandler pakkene som dritt, hadde de ikke hatt monopol skulle jeg ha boikotta hele systemet)... Jeg ville heller sett at kabinettet ikke hadde noen føtter. Ellers er det absolutt ingeting å utsette:P

Hvor kjøpte du det kabinettet (titanium farget) som var testet på ocshoot.no? Jeg har kun funnet det grå/hvite kabinettet i nettbutikkene her i landet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde det der kabinettet i miditower utgaven jeg og. funket greit en det var bare 3\6 5,25" plasser hvis frontpanelet skulle være på var det bare 3. så byttet til q-tec transparant :thumbdown: , og nå har jeg bestilt meg et AOpen HQ08 som skulle vært bra  :thumbup: ,

Solgte unna mitt 3,5 år gamle HX08-kabinett med diverse eldre komponenter for en drøy time siden, og vurderer sterkt Avantech sitt medium server tower som erstatning. Etter å ha lest en del innlegg på forumet og erfaringer i prisguiden virker det meget bra til mitt behov.

Lenke til kommentar

synes det toweret er topp.. men har fortsatt noen negative punkter...

vifte plassene.. det er for mye plastikk og ting rundt viftene.. det kommer nesten ikke noe luft ut av dem! jeg anbefaler på det sterkeste å fjerne den bakerste plastikk dingsen og skru fast viftene... hjelper en del! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har selv kabinettet! Man får ekstremt mye for pengene!!! Er noe av det mest praktiske på markedet vil jeg si.. En fryd å jobbe i! Kanskje ikke en fryd for øye (har den hvite/beige utgaven), men er som sagt utrolig praktisk... Med litt case modding blir det perfekt... Har selv 1 120mm i front, 2 80mm bak og en 80mm i hver sidedør. Som nevnt tidligere er det litt mye plastikk dings på vifte-plassene, noe man bør ta vekk! Får mye bedre flow da.. Når vi snakker om strømforsyningen(300W) er den ekstremt bra! Kjører min maskin med den med følgende speks;

ATi Radeon 9700 PRO

3x Maxtor 160GB

1x Maxtor 120GB

1x Aopen CD-Brenner

1x CD-rom

1x Floppy

1x Zip-drive

1x ISDN card

EPoX EP-8KRA2+

AMD XP 2500+@2500MHZ (200*12,5)

512 MB Twinmos m/Windbond

4*80mm vifter

1*120mm vifte

1*Aero 7 lite

Funker som fett det!!! :thumbs::D

Lenke til kommentar

Har slikt et miditower jeg også. Bare man får bort all plastikk og metall rundt viftene som sperrer for lufta er det nærmest perfekt.

Noe som er et lite minus er kun 3 5.25" plasser for cd-rom osv., og designet er jo litt kjedelig.

(Hørte jeg noen nevne praktisk? Helt utrolig praktisk er det, er ikke måte på hvor mange gode patenter som finnes!)

En klar 6er fra denne kanten iallfall!

Lenke til kommentar

Hadde selv et slikt kabinett en stund, kjørte 12 disker i det (4 i øverste 3 5,25" brønnene, 3 i midten, 4 nede og en i døra. Problemet mitt den gangen var at trass at kassa var studd med så mange vifter som mulig blei diskene 50+ grader... som ikke er holdbart til 24/7 drift.

Jeg glemte naturligvis å sjekke (før jeg *mistet* kassa, finner den ikke igjen) om det lar seg gjøre å få inn delta vifter (tenker spesielt på der i sideveggen til å blåse på diskene i midten av kassa. Kan noen sjekke?

Trenger nemmelig en ekstra kasse - og jo billigere jo bedre, husker jeg likte alt unntatt alt plastikk mikkmakket som var overalt og den stusselige PSU'n (4 molexer eller noe).

Edit: Kunne frontdøra fjernes totalt (uten å fjerne hele frontdekslet den henger på)?

Endret av Dollar
Lenke til kommentar
[url="http://home.no.net/leifbob/bilder/p4server/"]http://home.no.net/leifbob/bilder/p4server/[/url]

Her er noken bilder av kabinettet.
Supert kabinett... eg skulle kjøpe det styggeste og billigste kabinettet og ha til server kjellern. Det endte med at eg kjøpte 1 til og satte hovedmaskina mi inni det.
PSU'n som følger med er heilt ok. Den drog f.eks vapochillen min fint rundt (kun 1 psu) og bråker gjer det heller ikkje. Prisen på kabinettet kunne glatt ha vore over 1000 kroner.

Ang vifter... den sides vifta blåser i allefall på dei 3 diskene som du setter i mitten der... ellerså kan du jo sette vifte i fronten nede også ha disker der...

Vifte som blåser inn på pci korta er også fint og ha.

Les testen på www.ocshoot.no av det, dei har testa den svarte modellen og den ser jo heilt lekker ut! Skulle hatt den til hovedpc og den kvite til servern... men men... karakter 10/10 her i allefall.
Lenke til kommentar

Fornuftig valg, psilocybe ! ;) Som du vet, har jeg det på nr. 2 PC'en min, som i dag blir min nr. 1 PC, pga jeg må levere tilbake min Hjemme-PC :( pga jeg bytter jobb. Hvis jeg skal ta det positive, blir det i hvertfall en stillere hverdag. Men en PIII 600 med ATI Rage 128 (16MB) er ikke noe å skryte av lenger.... I hvertfall ikke i forhold til det jeg har vent meg til nå.

Tilbake til topic: Det skrueløse designet på Avantech er helt genialt! Oversiktlig, praktisk kabinett, med god kjøleløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...