Frank_K Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 En bestemt nettside husker meg når jeg bruker den (penget er at siden er gratis i bruk den første timen - deretter ikke). Jeg har slettet browsing history i Internet Explorer, men det hjelper ikke. Jeg har også forsøkt å koble meg til et annet trådløst nettverk, men siden husker meg fortsatt. Har siden lagt igjen en cookie eller lignende på laptopen min som jeg ikke får slettet? Hvor ligger den i så fall, tror dere - og kan jeg slette den manuelt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Har du slettet autocomplete også .. ? Lenke til kommentar
Frank_K Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Har slettet Passwords og Form data i IE7 (brukte Delete all-knappen). Det er vel samme greia, eller hva? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ja - det er vel samme . Hva mener du egentlig med "men siden husker meg fortsatt". Hva er det som skjer som du mener er "feil" - auto innlogging , - søk i bing/google søkebar , - adressebar , eller hva . Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Du må nokk prøve å slette cookies, ikke bare historien. Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 En bestemt nettside husker meg når jeg bruker den (penget er at siden er gratis i bruk den første timen - deretter ikke). Jeg har slettet browsing history i Internet Explorer, men det hjelper ikke. Jeg har også forsøkt å koble meg til et annet trådløst nettverk, men siden husker meg fortsatt. Har siden lagt igjen en cookie eller lignende på laptopen min som jeg ikke får slettet? Hvor ligger den i så fall, tror dere - og kan jeg slette den manuelt? Ganske sikkert en cookie. Har du prøvd en annen browser? Kjører du firefox eller opera I private browsing slettes cookies med en gang du lukker siden. Finnes sikkert tricks for å slettes cookies I IE men jeg kan dem ikke. En ting til: hvis siden bruker Flash kan det tenkes at den bruker Flash cookies til å tracke deg. Google "remove flash cookies" for å fikse det. Lenke til kommentar
Frank_K Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Takk for gode tips. Jeg slettet flash cookies, men gjenkjennes fortsatt på nettsiden. Og med gjenkjennes mener jeg at siden ikke gir meg tilgang gratis - fordi jeg allerede har brukt den mer enn én time. Planen min er - djevelsk nok - å finne og slette cookien som siden antakeligvis har lagt igjen på PCen min, slik at jeg får en ny gratis time med bruk! Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Det er mulig nettsiden logger IP-adressen din og dermed ikke gir deg tilgang. Dette er noe de lagrer på serveren og ikke noe du får gjort noe med. Har du prøvd med andre nettlesere? Hvis de heller ikke fungerer så vet du at det er "problemet". Lenke til kommentar
Frank_K Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Det er mulig nettsiden logger IP-adressen din og dermed ikke gir deg tilgang. Dette er noe de lagrer på serveren og ikke noe du får gjort noe med. Har du prøvd med andre nettlesere? Hvis de heller ikke fungerer så vet du at det er "problemet". Nå er jeg ingen ekspert på dette, men jeg tror jeg har dynamisk IP. Hvordan får man blokket dette? Vil ikke IP-adressen min være forskjellig på forskjellige tidspunkter? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Dynamisk IP betyr bare at du ikke har fast IP. Hvis du vil tvinge frem en ny IP så kan du prøve å restarte modem. Det hadde vel vært veldig kjipt hvis du spilte et online spill og IP'n din forandret seg med 5 minutters mellomrom? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 De fleste nettleverandører i Norge har dynamisk IP men det kan gå uker/måneder mellom hver gang du får ny IP. Du kan teste dette ved å sette opp proxy i IE. Det fins mange gratis proxier å velge mellom. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Bare dra ut strømmen på modemet, så er det stor sjans for at du får en ny IP om du kobler den i igjen etter et par min. Men nå står det jo i førstepost at han har koblet til et helt annet nettverk, men siden husket han jo da også.. Lenke til kommentar
Frank_K Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 De fleste nettleverandører i Norge har dynamisk IP men det kan gå uker/måneder mellom hver gang du får ny IP. Du kan teste dette ved å sette opp proxy i IE. Det fins mange gratis proxier å velge mellom. Aha. Skjønner. Da er dette antakeligvis grunnen, tror jeg - nettsiden gjenkjenner IP'en min. Jeg prøver å sette opp en proxy, så får vi se. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har også forsøkt å koble meg til et annet trådløst nettverk, men siden husker meg fortsatt. Ut i fra det du skriver over så er det neppe IP som gjør at nettsiden husker deg. Lenke til kommentar
Frank_K Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har også forsøkt å koble meg til et annet trådløst nettverk, men siden husker meg fortsatt. Ut i fra det du skriver over så er det neppe IP som gjør at nettsiden husker deg. Du har helt rett. Jeg forsøkte med proxy, men uten hell. Da er vi vel tilbake til cookie-teorien. Jeg har slettet alt på vanlig måte gjennom IE (all browsing history), samt slettet flash cookies, men altså uten å komme noen vei. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Vil ikke en scan med ccleaner rense bort det mestre av cookie historikken på maskina? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Med Firefox får man en snedig liten tilleggsmodul som heter "Better Privacy". Den tar seg av fjerning og blokkering av såkalte super-cookies, som ikke lar seg fjerne med vanlige remedier. Prøv den. Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Tror det som har skjedd her er at trådstarter har fått cookien på pcen som gjenkjenner han, i tillegg til at nettsiden også registrer IP-adressen. Deretter koblet han seg til et annet trådløst nettverk mens cookien fortsatt var på pcen, og da har nettsiden stengt ute IP-en til det andre trådløse nettverket også. Protip: Slett cookies, så bytt ekstern IP-adresse så skal du få tilgang igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå