atwater Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Skal på ferie til Thailand i jula, vi skal ha et par mellomlandinger. Det ene stedet vi skal mellomlande i (Frankfurt) så må vi vente 5 timer på flyet videre til Singapore, har vi da lov til å gå ut av flyplassen i mellomtiden? For å dra til selve sentrum og kikke litt. Takk for svar Lenke til kommentar
War Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ja , så lenge du ikke må ha visum i landet du mellomlander i. Men du må da gjennom kontrollen på veg inn igjen som alle andre nye reisende. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Skal som sagt mellomlande i Frankfurt, men blir bagasjen sendt videre til neste fly eller må vi hente den? Siden det er så lenge mellom hver flight. Siden Frankfurt ligger i Tyskland, så trenger man ikke visum. Er det bare å tusle ut av flyplassen da eller? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Skal som sagt mellomlande i Frankfurt, men blir bagasjen sendt videre til neste fly eller må vi hente den? Siden det er så lenge mellom hver flight. Siden Frankfurt ligger i Tyskland, så trenger man ikke visum. Er det bare å tusle ut av flyplassen da eller? Så lenge du har bestillt biletten som ett strekk og bare mellomlander så pleier bagasjen bare å bli sendt til neste fly med mindre annet er spesifisert ville jeg tro. Personlig er vel lengste mellomlandingen min på 4 timer eller noe i den duren. Og ja, er nok bare å tusle ut fra flyplassen, som sagt så må man inn igjennom security og ha litt ekstra tid når man kommer tilbake. Sist gang jeg mellomlandet måtte jeg ut så langt at jeg måtte igjennom security på nytt for å komme inn i bygget fly nr. 2 var i. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Det trådstartet snakker om her helt vanlig. Når jeg mellomlander i amsterdam osv pleier jeg ofte å stikke til byn en tur. Endret 8. oktober 2010 av War Lenke til kommentar
William_S Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Nå er nok ikke Frankfurt sentrum så spennende. Er få turister der for å si det slik. Det er en ren businessby. Og ja selvsagt har du lov til å gå ut av flyplassen såfremt du rekker tilbake til neste fly. Endret 9. oktober 2010 av William_S Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hei Jada, det er fullt lovlig. Da vi dro til Dubai ifjor (se reisebrev på http://gardkarlsen.com/Dubai_UAE_trip_report.htm ) hadde vi mellomlanding i Frankfurt og skulle vente der noen timer. Istedet tok vi toget inn til byen (det tar bare 15-20 minutter tror jeg) og vi kikket litt rundt der. Bagasjen din blir igjen på flyplassen i transit så du trenger ikke å bekymre deg for den. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 du kan gå ut men da må du også gjennom kontrollene osv på vei inn da.. og 5 timer er forsåvidt ikke den største bufferen, har aldri vært på flyplassen i frankfurt men det ser ut til å være en svær flyplass. finn en restaurant og drikk en nydelig tysk øl og spis en god pølse eller noe regner med dere reiser rundt julerushet også så køene i sikkerhetskontrollen osv kan være massive Lenke til kommentar
atwater Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 du kan gå ut men da må du også gjennom kontrollene osv på vei inn da.. og 5 timer er forsåvidt ikke den største bufferen, har aldri vært på flyplassen i frankfurt men det ser ut til å være en svær flyplass. finn en restaurant og drikk en nydelig tysk øl og spis en god pølse eller noe regner med dere reiser rundt julerushet også så køene i sikkerhetskontrollen osv kan være massive Ja, vi reiser 22. desember Ja, hvis flyplassenen er stor så kan man jo titte litt der. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Den er sinnsyk, gikk av flyet og satte meg på en buss og kjørte i 20 min, inne på flyplassen for å hente baggen. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Flyplassen i Frankfurt er en av Europas største, i både areal og antall passasjerer årlig. Du har alle typer restauranter her, klèsbutikker, parfymerier og vanlig tax-free. Jeg hadde tatt meg en matbit med utsikt til noen av de enorme flyene der tror jeg, og tatt en shoppingrunde etter det Verdens største fly Airbus A380 frekventerer Frankfurt hver dag, og mange kuriose flyselskaper som f.eks SAFI Afghan airlines kan man være så heldig å få et glimt av. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 jeg har samme dilemme når jeg slaø til Cuba om et par uker. skal være 14 timer i Montreal og virderer å stikke inn til byen for å se den mens jeg venter på neste fly. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 jeg har samme dilemme når jeg slaø til Cuba om et par uker. skal være 14 timer i Montreal og virderer å stikke inn til byen for å se den mens jeg venter på neste fly. 14 timer er for lang tid til å vente på en flyplass. Nordmenn trenger ikke visum til Canada for besøk opptil 90 dager. God tur! Lenke til kommentar
Noora Skrevet 10. juli 2020 Del Skrevet 10. juli 2020 Spørsmål: går dt ant å gå ut av flyplassen i Oslo (gardemoen) å bare sitte utfor å gå gjennom sikkerhetskontrollen på nytt? Lenke til kommentar
GA Skrevet 10. juli 2020 Del Skrevet 10. juli 2020 4 minutes ago, Noora said: Spørsmål: går dt ant å gå ut av flyplassen i Oslo (gardemoen) å bare sitte utfor å gå gjennom sikkerhetskontrollen på nytt? Ja, ikke noe problem å gjøre det. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 11. juli 2020 Del Skrevet 11. juli 2020 For dere som røyker og er nødt til å vente lenge, kan jeg anbefale snus eller tyggegummi med nikotin. Noe lesestoff er også kjekt for å fordrive tiden på en billig måte. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 11. juli 2020 Del Skrevet 11. juli 2020 (endret) tsetsefluen skrev (5 timer siden): For dere som røyker og er nødt til å vente lenge, kan jeg anbefale snus eller tyggegummi med nikotin. Noe lesestoff er også kjekt for å fordrive tiden på en billig måte. Eller en flaske whisky. Og en rockekonsert på øret. Endret 11. juli 2020 av Taurean Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. juli 2020 Del Skrevet 11. juli 2020 tsetsefluen skrev (5 timer siden): For dere som røyker og er nødt til å vente lenge, kan jeg anbefale snus eller tyggegummi med nikotin. Noe lesestoff er også kjekt for å fordrive tiden på en billig måte. Eller bare slutte med nikotin før reisen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå