benfa Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hei! Jeg er en gutt som trener en del styrke, og jeg lurer på hvordan jeg får trent de nederste magemusklene. Jeg trener vanlig chrunches,side-chrunches og en øvelse som heter "dragon flag" (søk på youtube), disse øvelsene tar godt på de øverste magemusklene, men jeg kjenner ikke noe i de nederste. Er det noen som har noen tips til øvelser som kan hjelpe meg? Jeg har en hofteskade, så kan ikke trene leg-raises i ribbevegg, hvis noen tenker på det (i tillegg til at jeg ikke oppfatter dette som en øvelse for magen. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nå jobber alle mageøvelser nedredelen også. Googlet og fant dette, kan sikkert hjelpe: http://www.youtube.com/watch?v=penlfZ-PIaQ Lenke til kommentar
AKIversen Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Vet ikke for mye om dette, men er ikke magemusklen(e) bare en stor muskel? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 for og trene mage anbefaler jeg, planken/planke øvelser og ab roller. Lenke til kommentar
benfa Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Takk for tips Avidgamer, men tviler på at jeg kan gjøre de øvelsene der pga hofta mi, desutten har jeg ikke fitnessball. Ja Scruffy, det kan godt være at magemusklene er EN magemuskel, men det er ikke poenget. poenget er at jeg ikke ser noe framgang nederst på magen. Glemte og nevne at jeg kjører planken i tilleg til de andre øvelsene jeg skreiv. Jeg kjenner det brenner godt etter jeg har trent i øverst på magemuskelen, men nederst kjenner jeg ikke noe. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Som han sa i videoen, så er det dieten din som må forandres. Nederst delen av magen er der fett først sammler seg. Svømming er jo utmerket. I mine dager da jeg drev med fitness, kombinerte jeg svømming og vekter. Endret 9. oktober 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
benfa Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Ja det kan hende, men når sant skal sies så er jeg meget slank fra før av, men jeg får vell bare stå på og vente å se. Nå høres jeg ut som verdens mest elendige person, men jeg kan faktisk ikke drive med svømming pga klor-allergi, sinnsykt kjipt. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) men husk på at for og få six-pack så må du ha lav fett % og da, og trene med planke øvelser, btw ab roller tar mest på nedre del av magen strekker bra! Endret 9. oktober 2010 av joakimz Lenke til kommentar
benfa Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Ja, har aldri målt fettprosent, men jeg regner med at den er LAV, har ikke "noe" fett på kroppen. hm, gidder ikke kjøpe noe mer utstyr nå, må spare penger til oppkjøring til bil. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Reverse crunches: Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 ikke alle kan få 6 synlige firkanter. På noen kan det se ut som de har 4stk, på andre kan det se ut som 8stk. det varierer fra person til person. Går vel på gener. et lite søk på google se forskjell på abs: kanskje ikke det du går for, men viser hvertfall forskjellen Lenke til kommentar
benfa Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Ja, godt poeng! Ikke vet jeg, men er vell noe som ikke stemmer! haahh Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Kne/frontbøy. Lenke til kommentar
benfa Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 takk, for tips! men kan ikke gjøre noen av delene, har hofteproblemer, venter på fysioterapeut-time nå. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Vanlig sit-ups klarer du vel? Utfør disse liggende på et skråbenk. 1 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 dropp ialefall sit-ups, det er en dårlig øvelse og en KILLER PÅ RYGGEN. 1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Ikke om du gjør de korrekt. http://www.youtube.com/watch?v=3W6bVf1QAKo Endret 18. oktober 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 jo. du krommer ryggen Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Han viser jo du skal IKKE kromme ryggen, men løfte hode rett opp. Jeg lærte dette på idrettlinja, og treningsleder kurs. Har aldri hadd smerter i rygg. Dessuten er det å trene rygg en viktig del av å trene magen, sånn at du balansere musklene. Lenke til kommentar
grimle Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 beste måten til å trene magen på er generelt at man går under de vanlige 180 gradene kroppen er vant til bruker du hele funksjonen til magemusklene. Anbefaler sit-ups på ball, ekstremt bra! Bare pass på å ikke få spretten fra ballen til å komme opp igjen. Hvis det er for lett (noe jeg tviler på hvis du trener riktig) er det bare å ta noen vekter i tillegg. Veldig fornøyd med den øvelsen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå