Gå til innhold

Hvordan trene de nederste magemusklene?

benfa

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt som trener en del styrke, og jeg lurer på hvordan jeg får trent de nederste magemusklene. Jeg trener vanlig chrunches,side-chrunches og en øvelse som heter "dragon flag" (søk på youtube), disse øvelsene tar godt på de øverste magemusklene, men jeg kjenner ikke noe i de nederste. Er det noen som har noen tips til øvelser som kan hjelpe meg? Jeg har en hofteskade, så kan ikke trene leg-raises i ribbevegg, hvis noen tenker på det (i tillegg til at jeg ikke oppfatter dette som en øvelse for magen.

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips Avidgamer, men tviler på at jeg kan gjøre de øvelsene der pga hofta mi, desutten har jeg ikke fitnessball.

Ja Scruffy, det kan godt være at magemusklene er EN magemuskel, men det er ikke poenget. poenget er at jeg ikke ser noe framgang nederst på magen.

Glemte og nevne at jeg kjører planken i tilleg til de andre øvelsene jeg skreiv. Jeg kjenner det brenner godt etter jeg har trent i øverst på magemuskelen, men nederst kjenner jeg ikke noe.

Lenke til kommentar

Ja det kan hende, men når sant skal sies så er jeg meget slank fra før av, men jeg får vell bare stå på og vente å se. Nå høres jeg ut som verdens mest elendige person, men jeg kan faktisk ikke drive med svømming pga klor-allergi, sinnsykt kjipt.

Lenke til kommentar

ikke alle kan få 6 synlige firkanter. På noen kan det se ut som de har 4stk, på andre kan det se ut som 8stk. det varierer fra person til person. Går vel på gener.

et lite søk på google :)

se forskjell på abs:

post-218699-1286913840,025_thumb.jpg

kanskje ikke det du går for, men viser hvertfall forskjellen :p

Lenke til kommentar

beste måten til å trene magen på er generelt at man går under de vanlige 180 gradene kroppen er vant til bruker du hele funksjonen til magemusklene. Anbefaler sit-ups på ball, ekstremt bra! Bare pass på å ikke få spretten fra ballen til å komme opp igjen. Hvis det er for lett (noe jeg tviler på hvis du trener riktig) er det bare å ta noen vekter i tillegg. Veldig fornøyd med den øvelsen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...