Shiva Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Etter at jeg fikk nytt hovedkort sluttet Pc alert og fuzzy logic å fungere med det. Finnes det et program som sjekker ramtype på kortet og Mhz brikkene kjører på? Eller en måte å fryse skjermen som dukker opp under booting som viser cpu type ram osv... denne forsvinner så fort at jeg ikke får lest hva som står der. Jeg har 2 stk 256MB DDR SDRAM 333Mhz. Men jeg har en mistanke om at disse er låst på 266Mhz. I biosen på det gamle kortet kunne jeg justere mellom 266/333/400, men jeg finner ikke noe mulighet for det i denne biosen. Har skrudd volten på max til 1.9v og VCPUID viser at DDR ligger på 266.26Mhz...her er det noe muffens. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 For info kan du laste ned Aida32 (google), last enterprise versjonen. Om du sier hvilket HK du har så kan vi sikkert hjelpe deg å stille opp klokkefrekvensen på minne. Er også en fordel om vi får hvite hvilken CPU du har. Let etter et valg som heter fsb/dimm eller fsb/ram eller noe i den duren. Og P.S, du kan greit stille volten ned til normat (det vile jeg gjort for å ikke utvikle så mye varme) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Du kan jo bare trykke på pause akkurat når siden som du vil lese på kommer frem under boot så fryser du bilde der. Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 For info kan du laste ned Aida32 (google), last enterprise versjonen.Om du sier hvilket HK du har så kan vi sikkert hjelpe deg å stille opp klokkefrekvensen på minne. Er også en fordel om vi får hvite hvilken CPU du har. AN7-S HK. CPU AMD xp220+ Minnet er jeg usikker på hva er igjen nå... står ikke noe på dem og jeg rev av de klistrelappene for jeg skulle lime på noe ramsinks. Vet de kjører på 333MHz og tja er PC2700 DDR SDRAM. Skjønner ikke dette RATIO innstillingene i bios for det er noe 3/3 til 6/6 greier. Noe utregninger her? et etter et valg som heter fsb/dimm eller fsb/ram eller noe i den duren. Og P.S, du kan greit stille volten ned til normat (det vile jeg gjort for å ikke utvikle så mye varme) Ja, nå har jeg den på normalt. Det var feil at den var på 1.8v for det var AGP porten. Vcore ligger på 1.6 rundt om der hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Du kan jo bare trykke på pause akkurat når siden som du vil lese på kommer frem under boot så fryser du bilde der. Går så kjapt at jeg ikke rekker å trykke akkurat. Det bare blinker så er den vekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå