balrog72 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Den teknologiske utviklingen på filmfronten har tatt meg igjen og reist forbi meg. Dette fant jeg ut for et par dager siden. Som en notorisk jeg-må-sjekke-alt-jeg-skal-ha person jeg er, så endte det først opp med et Panasonic SD-20. Dette er et kamera som stort sett har alt en hjemmefilmer trenger. Kjøpte dette litt på sparket etter grundig overtaling i butikken og litt etter lommeboka. Ca 4000kr. Vel hjemme ble det mye testing. Godt fornøyd i dagslys og ganske fornøyd i typisk innelys. Så bar det på nettet igjen for å sammenligne innenfor samme prisklasse pluss/minus 1000-2000 kr. På www.slashcam.com har de tester og specs på de fleste kameraene. Der fant jeg Sony HDR-CX 116e. Stort sett samme specs, men med 8 gb internt minne for samme pris og bedre zoom. Ny testrunde. Sonyen var en del bedre enn Panasonicen, så da ble det bytterunde i butikken. Men så snublet jeg over Panasonic SD-600. Og det scoret en god del mer på skarphet og lysfølsomhet enn Sonyen. Det har også 3 stk CMOS brikker (bedre farger). Litt dårligere zoom, men både optisk og elektronisk bildestabilisator samt mulighet for en del manuelle inngrep og filming i 1080p. Da ble det Panasonic som jeg endte opp med til slutt. SD-700 fikk EISA-pris. SD-600 er i praksis det samme kameraet men uten alle tilkoblingsmulighetene. Håper jeg blir fornøyd selv om jeg måtte bruke litt mer penger enn busjettert. Er det noen som har erfaringer med SD-600/700? Noen gode redigeringsprogrammer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå