Gjest Anonym konto Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Funker ikke i boot meny. Det er bare der det ikke funker! Hva skal jeg gjøre? Jeg klarer å komme meg inn i boot menyen, men så er det stopp. Endret 8. oktober 2010 av Anonym konto Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Har du et gammelt PS/2 tastatur eller en ovegang fra USB til PS/2? http://en.wikipedia.org/wiki/PS/2_connector Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Nei, har USB-tastatur. Tastatur HP sk2885 http://images.harlander.com/upload/files/artikelbilder/computer/eingabegeraete/hp/sk-2885/1000x1000.jpg Endret 8. oktober 2010 av Anonym konto Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nei, har USB-tastatur. Jeg ville forsøkt å låne et PS/2 tastatur. Kan hende USB ikke virker i bios, evt at noe er slått av i bios. Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Det fungerer i BIOS, men ikke i boot meny. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Har hatt det samme problemet før spesielt med Abit HKs, gjorde slik som 3rd sa, bytt om til gode gamle PS/2 så skal det fungere greit. Har ingen god forklaring på hvorfor usb'en ikke fungerer, men antar at det har noe med usb innstillingene i BIOS. Edit: Jeg mener at en av grunnene er at usb er noe av det siste som bios startup starter opp, så det kan være en grunn Endret 8. oktober 2010 av Lolliken Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 At BIOS har problemer med utstyr som er koblet til med USB, er et velkjent problem. Det er forskjell fra BIOS til BIOS - noen har en egen setting i BIOS som kan hjelpe på problemet - heter gjerne noe sånt som "Legacy USB peripherals - enabled/disabled" .. eller lignende. Men det hjelper jo ikke hvis du ikke kan gjøre noe i BIOS (bootmenyen) som nå. Derfor; lån deg et PS/2 tastatur midlertidig. Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 ok, takk for svar :9 Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hvis du ikke får lånt ett tastatur kan du kjøpe: USB til PS/2 Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Er ikke tilfeldigvis et Gigabyte hovedkort du har dette problemet med? Har opplevd dette flere ganger selv, tastaturt funker i BIOS, men ikke i boot-menyer o.l. I BIOS aktiverer du "USB Legacy Keyboard Support", dette burde løse problemet. Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jo, det er Gigabyte. Men jeg finner ikke "USB Legacy Keyboard Support"... Hva ligger denne under? Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Har samme problemet med min PC. Ja, gigabyte hovedkort. Skal teste WarFaiR sin løsning når jeg gidder/kommer på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå