AnaXyd Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hei! Jeg er ute etter en plante på rommet mitt, og den skal helst være litt kul. Da tenkte jeg at en kjøttetende plante må jo være midt i blinken akkurat her! Så kom jeg på at jeg fikk med en pose med frø i et Donald blad når jeg var liten. Husker jeg sådde disse, og det kom en DRITFET plante opp som lukket seg når jeg tok på den! Så er det noen av dere som husker hva dette var for noe rart? Var det en såkalt Venus Fluefanger, eller var det noe annet? Kom gjerne med forslag til andre kule planter! Lenke til kommentar
frkhilde Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Så tøft!! Kan dessverre ikke hjelpe deg, men kommer til å følge med på tråden her, for en sånn plante hadde vært moro å ha Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Antar det var Mimosa Pudica du tenker på. Husker at den har vært med i Donald-blad før. Den er ikke kjøttetende, men lukker seg om en tar borti den. Om noen vet hvor en kan skaffe frø til slike, er jeg også interessert i å vite det. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Der var den gitt! Takk! Så det var ingen kjøttetende plante nei. Da virker jo nesten Venus Fluefanger litt mer morsomt, da den faktisk spiser fluer og slikt! Men om noen veit hvor man skaffer frø til disse, så vil dette settes stor pris på. Veit at noen selger Venus Fluefanger ferdig "dyrket" i potte, men syntes det er stilig å dyrke de selv fra de kommer som frø. Og som sagt, om noen veit om noen andre tøffe planter, skrik ut! Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Husker jeg hadde en sånn Venus Fluefanger. Artig plante, men husker den ikke klarte å fange fluer selv, slik at jeg måtte mate den. Her er den i "action" http://www.youtube.com/watch?v=Wdr4aAz7pP8 Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Men om noen veit hvor man skaffer frø til disse, så vil dette settes stor pris på. Leüthens Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hadde vært greit med en slik til å ta fluene jeg har på rommet. Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Teknikmagasinet selger frø, jord og potte i en pakke. Koster under hundringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå