reidar76 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg synes det hadde vært supert om Microsoft kjøpte opp Adobe. Adobe sine produkter er noe av det dårligste som finnes! Flash og PDF-reader er rett og slett elendige produkter som man ikke kommer utenom. Så dårlige produkter som dette har ikke engang Microsoft noen gang levert. Dette tror jeg vil skje etter et evt. oppkjøp: - Flash erstattes av Sliverlight og på noen områder HTML5. Jeg ser for meg at Microsoft vil legge opp til en gradvis overgang. Det første Microsoft vil gjøre er å slå sammen Flash og Silverlight, slik at alle som i dag har Flash installert mer eller mindre automatisk blir oppdatert til "Silverflash". "Silverflash" kan spille av alt eksisterende flash-innhold og på denne måten får Microsoft spredd ut Silverlight til nær sagt alle maskiner. I praksis vil det nok være Silverlight som får flash-støtte og flash-formatet blir trolig ikke videreutviklet. Alt nytt kommer på silverlight platformen. Microsoft satser også godt på HTML5, så her blir det nok en oppgavedeling mellom "Silverflash" og HTML5. Selvfølgelig vil Microsoft sørge for at bare Bing på en god måte kan indeksere silverflash innhold. I tillegg vil Microsoft ved et slikt oppkjøp sikre at Windows 7 Phone og senere lanseringer av Windows 7 Plate, som alle har Silverlight som platform, vil få integrert støtte for avspilling av eksisterende flash-innhold på nette, noe iPhone og iPad ikke kan i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Microsoft og Adobe kommer nødvendigvis ikke til å slå navnene sammen, slik at det blir MS Creative Suite 6 o.l. Jeg tror at de ville beholdt begge navnene, slik som AMD og ATI hadde det før, AMD eide, mens ATI gikk under eget navn. Kanskje vi ville fått en kraftig oppgradert MS Movie Maker! Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Silverlight + Flash = Flashlight:D:D Eller kansje Fleshlight ? My thoughts exactly Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Helvete, dette blir ikke bra. Adobe er genialt, kan ikke si d samme om microsoft.. ... og jeg liker faktisk MS bedre enn Adobe. Men ellers enig med Simen1 i at dette umulig er særlig bra for konkurransen, dette blir neppe enkelt å gjennomføre for MS. Endret 8. oktober 2010 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Helvete, dette blir ikke bra. Adobe er genialt, kan ikke si d samme om microsoft..tviler på at dette fungerer bra Microsoft lager da masse bra programvare? .NET Framework Visual Studio Security Essentials PowerShell Office, da spesielt Excel SQL Server ASP.NET DirectX og en rekke andre ting. De startet med å lage utviklerverktøy, og det er fortsatt dette de gjør best etter min mening. Det hadde ikke overrasket meg om MS kanskje kunne gjort Adobe Photoshop billigere, samt en bedre oppdateringsløsning. Men det ville ikke overrasket meg om MS ville faset ut Adobe Flash, eller at det ville blitt en del av Silverlight istedet for et stand-alone produkt. Jeg mistenker at et MS oppkjøp vil stave døden for Adobe Flash på Linux... men selvsagt umulig å vite... eller at dette bare er en sen/tidlig aprilsnar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Flash og PDF-reader er rett og slett elendige produkter som man ikke kommer utenom. Flash kanskje ikke, men det er mange som benytter Foxit eller Sumatra (deriblandt meg) istedenfor Adobe reader. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Microsoft lager da masse bra programvare? .NET Framework Visual Studio Security Essentials PowerShell Office, da spesielt Excel SQL Server ASP.NET DirectX og en rekke andre ting. Øhm... VS og SQL Server er fine. PowerShell kom de med flere år for seint, burde vært der fra dag 1. Office (incl Excel) er bloated. .NET og ASP.NET er ille. (Kunne heller ha gjort mer ut av MFC). Meeeeeen, nå liker jeg ikke Java spesielt godt heller så det er kanskje meg. DirectX skulle vært skutt, hengt og tørka. Slike plattformer må være plattformuavhengige! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) DirectX skulle vært skutt, hengt og tørka. Slike plattformer må være plattformuavhengige! Irrelevant på om det er bra eller ikke. Endret 8. oktober 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nå syntes jeg ikke Adobe har fungert spesielt godt de siste årene, Adobe Flash Player har stått stille i flere år, alt vi har sett av utvikling på den fronten er halvveis og buggy GPU støtte med v10.1 som har tatt evigheter å utvikle? Virker som ting går i sneglefart hos Adobe for tiden, er jo ikke akkurat store forandringene, oppdateringer eller forbedringer vi ser i Adobe pakkene fra år til år heller for tiden, noen små forskjeller her og der som du må ut med flerfoldige tusenlapper for? For ikke å snakke om at Adobe Flash Player fremdeles er temmelig dårlig på alle andre plattformer enn Windows, ikke at det er noe fantastisk der heller akkurat.. Og det blir for dårlig, spesielt med tanke på hvor viktig og universalt Adobe Flash Player er på nettet, skjønner godt hvorfor Apple sier rett ut at Adobe Flash Player rett og slett er for dårlig til å ha på iOS for det er det jaggu meg også per dags dato, det første som deaktiveres på nyere Android telefoner er nemlig Flash Player.. På samme side så har Microsoft begynt å imponere, den siste Live Essentials pakken er et friskt pust, samme var Windows7 og nå har de jaggu klart å levere et fantastisk godt gratis antivirus program i Security Essentials! Microsoft ser ut til å være i vinden for tiden, Internet Explorer 9.0 ser unektelig bra ut, er litt som med EA Games som var helt håpløse for et par år siden men som plutselig bestemte seg for at "Hey! Setter vi oss ned og faktisk prøver å fokusere på litt mer kvalitet i produktene våre så kanskje vi kan bedre vårt rykte og selge bedre!".. For meg virker det som Microsoft følger samme oppskriften, kan virke som de endelig har skjønt at det å være størst på markedet kanskje ikke er godt nok lenger? Spørsmålet er jo hvorvidt Microsoft vil bruke et oppkjøp av Adobe til å skaffe seg et enda større monopol og særstilling? Begynne å fase ut diverse Adobe programvare fra Mac OSX og andre plattformer for å sette sin egen Windows7 plattform i en bedre stilling? Ville jo ikke vært så unormalt Microsoft og selv om det fort kan være til fordel oss Microsoft / Windows brukere så er jo ikke det spesielt positiv eller sunt for markedet og konkurransen generelt. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Øhm... PowerShell kom de med flere år for seint, burde vært der fra dag 1. Kommentaren din er forsåvidt grei, men den kom altfor sent. Burde ha vært i post #4 eller tidligere. 2 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nå virker det jo som Microsoft har hatt et tett samarbeid med Adobe allerede? Hvordan vi ikke har hørt noe som helst om Adobe Flash Player 64bit overhode, og det plutselig magisk dukker opp en Adobe Flash Player 64bit BETA samme dag som Internet Explorer 9.0 64bit BETA blir lansert, så lukter det jo tett samarbeid lang vei? Måte ting på Adobe sidene formuleres også så skulle mann jo tro at Adobe Flash Player 64bit kun fungerte med Internet Explorer, til tross for at vi diverse andre nettlesere med 64-bit varianter. Timingen og Adobe sin promotering av IE9.0 BETA er vell neppe tilfeldig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Øhm... PowerShell kom de med flere år for seint, burde vært der fra dag 1. Kommentaren din er forsåvidt grei, men den kom altfor sent. Burde ha vært i post #4 eller tidligere. Vanskelig å gjennomføre når det var svaret på noe i post #25. Jeg er rask, men ikke så rask. MS har imdlertid hatt mulighet til å innføre bedre skripting i bortimot "all evighet" (ihvertfall siden de begynte å yppe seg i med server os med NT4) Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Men igjen: er det relevant at det "kom for seint"? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Måte ting på Adobe sidene formuleres også så skulle mann jo tro at Adobe Flash Player 64bit kun fungerte med Internet Explorer, til tross for at vi diverse andre nettlesere med 64-bit varianter. Du må ha det utrolig travelt hvis du ikke klarer å få med deg at Flash Player "Square" er tilgjengelig for andre browsere enn IE (og andre OS enn Windows) fra denne siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 DirectX skulle vært skutt, hengt og tørka. Slike plattformer må være plattformuavhengige! Irrelevant på om det er bra eller ikke. Det spiller liten rolle om det er bra eller ikke. De bruker det som ei brekkstang til å få folk til å kjøpe mer av deres andre produkter, dvs. "Inboxing". DirectX 10/10.1/11 til XP er fullt mulig, men markedsavdelingen sier nok stopp. DirectX har tatt over trenden der de lukkede filformatene slapp. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 GeirGrusom skrev at det var god programvare. Du protesterte, men sier nå at det spiller liten rolle om det er bra eller ikke. Hva er poenget ditt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 GeirGrusom skrev at det var god programvare. Du protesterte, men sier nå at det spiller liten rolle om det er bra eller ikke. Hva er poenget ditt? Fordi plattformen ikke støtter flere os spiller det ingen rolle. På samme måte som verdens vakreste, mest driftsikre, tryggeste bil blir ubrukelig pr definisjon om den bare er i stand til kjøre på veier med tartandekke. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Dårlig sammenligning iom at DirectX kjører på stordelen av dagens systemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Dårlig sammenligning iom at DirectX kjører på stordelen av dagens systemer. En sannhet med modifikasjoner pga versjonene; DirectX 10/10.1/11 til XP er fullt mulig, men markedsavdelingen sier nok stopp. Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 NEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII MARERITT !!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå