Gå til innhold

Selge iPad og Apple TV

Gjest Slettet+65471

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+65471

Hei!

Jeg er en student i USA, og som student har du tilbud på apple produkter. Som student trenger man også penger. Det er her jeg ser muligheten min. Apple tv og iPad er ennå ikke lansert i Norge, og de selges for blodpris på finn.no. Jeg har prøvd å selge på finn.no, og jeg har mottatt oppimot 100 e-post på 20 dager og over 2000 har sett annonsen min. Problemet er at nesten ingen kjøper selv om interessen er der.

HVA SKAL JEG GJØRE? Jeg har også prøvd å legge noen ut på qxl, men heller ingen lykke der. Jeg er den billigste på finn.no, men det virker som ingen tør å kjøpe når de ikke kan plukke opp. Derfor tenkte jeg paypal, som refunderer penger. Fortsatt ingen som kjøper.

Jeg har prøvd å selge alle iPadversjoner og apple Tv, og det er stor interesse. Jeg selger den billigste iPaden for 4000 kroner og apple tv for 1100 kroner, som sannsynligvis er billigere enn hva de vil bli solgt for i Norge når den kommer.

Takk for svar!

Endret av Slettet+65471
Fjernet kontaktadresse, da dette oppfattes som salgsannonse.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+65471

Takk for svar!

Sjekket ut det der. Først og fremst så er det der den gamle Apple TV, og jeg håper ikke folk kjøper den, for den er flere år gammel. Den nye er svart og mindre og selvfølgelig bedre. iPaden derimot visste jeg ikke om, men den er jo 1000 kroner dyrere enn hva jeg selger den for, og hvis jeg hadde vært i Norge hadde jeg ikke betalt den overprisen hvis du skjønner!

Håper på flere svar!

Erlend

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Sjekket ut det der. Først og fremst så er det der den gamle Apple TV, og jeg håper ikke folk kjøper den, for den er flere år gammel. Den nye er svart og mindre og selvfølgelig bedre. iPaden derimot visste jeg ikke om, men den er jo 1000 kroner dyrere enn hva jeg selger den for, og hvis jeg hadde vært i Norge hadde jeg ikke betalt den overprisen hvis du skjønner!

Håper på flere svar!

Erlend

Så å betale 1000 kroner mer for å få med reklamasjonsrett i 5 år er dumt mener du da eller? Det er tross alt et høyrisikoprodukt, og da kan det være veldig greit med den ekstra tryggheten på sikt.

Lenke til kommentar

iPaden derimot visste jeg ikke om, men den er jo 1000 kroner dyrere enn hva jeg selger den for, og hvis jeg hadde vært i Norge hadde jeg ikke betalt den overprisen hvis du skjønner!

Nei, selvsagt ville du ikke gjort det. Du er jo selger av den andre. Å si noe annet ville vært tåpelig.

Dersom ingen kjøper det du selger privat, er prisen ofte problemet. Prisene dine er for høye. Du selger et produkt uten reklamasjon og muligens uten garanti(vet ikke hvordan Apple sin garanti gjelder).

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er en student i USA, og som student har du tilbud på apple produkter. Som student trenger man også penger. Det er her jeg ser muligheten min. Apple tv og iPad er ennå ikke lansert i Norge, og de selges for blodpris på finn.no. Jeg har prøvd å selge på finn.no, og jeg har mottatt oppimot 100 e-post på 20 dager og over 2000 har sett annonsen min. Problemet er at nesten ingen kjøper selv om interessen er der.

HVA SKAL JEG GJØRE? Jeg har også prøvd å legge noen ut på qxl, men heller ingen lykke der. Jeg er den billigste på finn.no, men det virker som ingen tør å kjøpe når de ikke kan plukke opp. Derfor tenkte jeg paypal, som refunderer penger. Fortsatt ingen som kjøper.

Jeg har prøvd å selge alle iPadversjoner og apple Tv, og det er stor interesse. Jeg selger den billigste iPaden for 4000 kroner og apple tv for 1100 kroner, som sannsynligvis er billigere enn hva de vil bli solgt for i Norge når den kommer.

Takk for svar!

Prisen er god den, men problemet er at folk ikke vil kjøpe over dammen grunnet faren for toll og moms.

Hvis du har tenkt deg hjemover så si i annonnsen at du kan ta med. Jeg hadde kjøpt en hvis du hadde gjort dette

Lenke til kommentar

@eharbitz:

Dersom du selger din 1 000 kr billigere eks mva så har du egentlig høyere pris en Netshop. Som kjøper må jeg nemlig ta i mente risikoen for at pakken selv om den er merket "gift" og kommer fra en privatperson blir åpnet for kontroll. Da vil det fort være klart at den er over grensa på 1 000 kr, og jeg kan legge 1 500 kr på prisen. Når man i tillegg ikke får særlig gode reklamasjonsvilkår så er den saken for de fleste svært grei. Jeg ville i alle fall ikke vurdert et slikt kjøp en gang.

Apple TV tror jeg faktisk ikke det er ekstremt stor interesse for i Norge pr dato.

Så forretningsideen din er nok i utgangspunktet nesten dødfødt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65471

Hei igjen!

Takk for tilbakemeldinger, men jeg har fortsatt ting jeg lurer på!

Hvordan kan jeg motta 100 e-poster og over 2000 er innom annonsen min hvis interessen ikke er tilstede og forretningsideen min er dødfødt.

Til jaudaa: billigste iPad 3g går for 5100 kroner.

Jeg har også prøvd ut noe nytt nå, og laget en internettside: oonitz.clanteam.com, som for å være ærlig ser ganske snasen ut for meg. Jeg gir så godt som aldri opp, og jeg har virkelig troen på denne forretningsideen. Hva burde jeg gjøre for at folk skal få vite om denne. Har noen erfaring med å selge på finn, qxl eller noe lignenede. Er det noen sider som jeg burde prøve ut lignende qxl her i Norge?

Takk for svar!

Endret av Slettet+65471
Lenke til kommentar

Og din Ipad kommer på 5217 kroner pluss porto inn i Norge. Da har du ikke reklamasjon og man må betale på forskudd til en privatperson. Altså samme pris som hos Netshop, men kjøpt fra en privatperson som gir dårligere rettigheter og større usikkerhet om hvorvidt man faktisk får det man betaler for. Ikke rart at noen ikke kjøper.

AppleTV kommer på 1592 inn i Norge. En hundrelapp billigere enn hos Multicom. Og igjen, med dårligere rettigheter og fra en privatperson, og man må ikke vente en til to uker før den blir sendt fra USA.

Så min påstand er fortsatt at prisen er for høy. I tillegg burde du opplyse om at man i tillegg får MVA ved innførsel. Problemet med å holde igjen viktige opplysninger er at det etterhvert dukker opp negative erfaringer på nettet fra misfornøyde kjøpere. Og da mister man fort potensielle kunder.

Lenke til kommentar

Du sitter i USA, og forsøker å selge den rimeligste iPad-en til Norge for 4000 kroner. Det vil i praksis si at det ville vært like intelligent for meg å gå på Ebay og betale $690 for en slik iPad.

Det er mulig jeg overser noe her, men hva er forskjellen mellom en Powerseller på nevnte auksjonsside og deg, bortsett fra at du snakker norsk og han har en masse positiv feedback?

Hvilken merverdi tilbyr du, som gjør at jeg skal betale nesten $200 mer enn hva jeg må betale på f.eks. Ebay?

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Takk for tilbakemeldinger, men jeg har fortsatt ting jeg lurer på!

Hvordan kan jeg motta 100 e-poster og over 2000 er innom annonsen min hvis interessen ikke er tilstede og forretningsideen min er dødfødt.

Det er akkurat det som sier at forretningsideen slik du har den i dag er dødfødt. Det er en grunn til at folk ikke kjøper. En god forretningside hadde gitt deg salg. En god forretningside innholder rett prising, attraktive salgsvilkår etc. I og med at du sannsynligvis må ned i pris (kanskje så mye som 15 - 25 %), gi bedre salgsvilkår etc for å få salg, regner jeg med at du kommer i en situasjon der du ikke tjener penger. Da er forretningsideen dødfødt.

Aktører som driver gråimport til Norge i dag (f.eks Netshop), kjøper av distributører i Europa til trolig en bedre pris enn du får på ditt studenttilbud.

Videresalg av produkter basert på kjøp fra detaljist (selv med rabatt) er svært sjelden god butikk. Dvs om du hadde prøvd dette når iPad var lansert i USA og ikke tilgjengelig på deler av det europiske markedet kunne du nok fått en del salg - fordi da var prisene man kunne få i Norge en del høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...