Gå til innhold

Kjøling av S-ATA disk


TCK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har en S-ATA disk som jeg vil ha litt kjøling på. Jeg har sett litt på komplett å microplex og funnet ut at de fleste hd kjølerene bare støtter IDE hardisker.

Så er det noen som vet om kjølere som støtter S-ATA?

Som Hårek sa: IDE=ATA*, ergo gjør det ingenting om det er S-ATA eller P-ATA med tanke på hva den passer inn i.

 

En annen tanke, hvorfor kjøpe en egen kjøler, når det er det ikke liksågreit å kjøpe ei vifte du henger opp forann disken?

 

*Pluss minus så er det bare en beskrivelse av en enhet der kontrolleren er i selve disken.

Lenke til kommentar

Det vil vel i så fall være en HD skuff, som ikke kan betegnes som en kjøler. Har kikket på alt av kjølere hos Microplex og Komplett, og kan ikke finne noe som er avhengig av interface. Men begge steder finnes jo flyttbare drevrammer, og de er naturlig nok ikke listet under kategorien kjølere.

Lenke til kommentar
overklokking av hd har jeg ikke hørt om... :wink:
Eneste tilfelle må vel være når folk ikke har muligheten for eller ikke har skrudd på låsing av agp/pci clocken i forhold til fsb når en overklokker, og samtidig satt helt feil divider. Noe som effektivt fører med seg harddiskfeil pga overklokking av den. :)
Lenke til kommentar
Kanskje at han vurderer en slik kjøler "boks" (av typen en putter disken inne og har vifte i fronten) - da må jo denne boksen ha riktig kobling på insiden/utsiden for at den skal passe.

 

Er en slik boks jeg mener ja. Dere kan kalle den hva dere vil for min del, men den kjøler hardsiken, derfor valgte jeg å kalle den en hardisk kjøler.

 

1.Jeg tenkte på en sånn Kjøler den bra? Teknisk info:

 

Aluminiumsramme

Aktiv kjøling

IDE klargjort

Lcd-display med overvåkningsfunksjoner

Størrelse: 235 mm(L) x 145 mm(B) x 40 mm(H)

5,25" size

 

Finnes denne som S-ATA klargjort?

 

 

2. Denne er jo litt dyrere, men kjøler den bra?

 

3. Kjøleribbe?

Hvordan kjøler denne?

 

Noen som har noen gode forslag? Vil helst at den skal monteres i en 5 1/2 brønn fordi jeg har så dårlig plass i 3 1/2 brønnene. Må heller ikke bråke så mye.

 

Beklager vis jeg har missforstått denne "kjøler" greia.

Lenke til kommentar

IDE-klargjort betyr at den passer for alle IDE disker, altså både p-ata og s-ata.

 

Den icy dock saken vil derimot ikke fungere da dette er en lukket boks tydeligvis kun med p-ata kontakt bakpå. (du kobler disken i kontakten og kabelen i boksen, på en måte). Den andre muligheten din som du nevnte cm cooldrive 3 ser ut til å være åpen i bakkant, og du kan dermed stappe hva du vil inn i den.

 

Får ikke kjøleribbelinken din til å fungere.

 

Merk at den Seagate disken du har ikke blir veldig varm, så det er kanskje litt drastisk å måtte kjøpe en slik hissig boks? Ei lita 40mm vifte i fronten av kabinettet åpent tilgjengelig som det der er muligens ikke det jeg betrakter som et stille valg, i allefall ikke hvis du sender litt støv igjennom den (den blir værre på støy etterhvert).

Lenke til kommentar
Dere kan kalle den hva dere vil for min del, men den kjøler hardsiken, derfor valgte jeg å kalle den en hardisk kjøler.

Og i garasjen har du kanskje en vannkjøler? En stor boks med en radiator og vifte i fronten, som kjøler vannet.

Vi andre kaller det en bil.

 

Måtte bare fleipe litt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...