hamland Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Har et par gamle skjermer med vga kontakt. Noen pins er desverre ødelagt og skulle derfor ha skiftet disse kablene. Problemet er at vga kabelen går inn i skjermen og er koblet direkte på kortet ved noen kontakter, altså ikke vanlig vga kontakt. Jeg lurer på om noen kjenner igjen disse kontaktene og evt kan fortelle meg hva de heter, eller har noen forslag til hvordan jeg kan fikse dette? Finnes det noen tang som gjør denne jobben? Kunne selvsagt ha skiftet ut vga koblingen i andre enden og loddet på en ny, men var litt rask da jeg holdt på med dette og klipte over kablene i enden mot disse ukjente kontaktene. Trodde dette skulle bli en enkel sak, men fikk ingen god hjelp i butikken Tenkte bare jeg skulle fikse disse skjermene til enkel bruk, og trenger ingen kommentarer om å kjøpe ny skjerm, det har jeg Legger ved et par bilder så det blir enklere å se hva det dreier seg om Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Det finnes nok hos Elfa, men det er spesialverktøy som typisk koster 1500 - 2000 kr. Du kan jo lodde på de bitene du har bilde av. Det er der jeg ville valgt å lodde uansett, å lodde ved VGA pluggen er en dårlig ide. Lenke til kommentar
hamland Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 ja, en slik tang blir en litt vel dyr investering for så lite arbeid ja, hadde en tanke om å lodde slik du sier. Trodde bare det ble litt problematisk siden jeg ser at noen kabler ligger utenpå hverandre, men det er vel kanskje mulig Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Vet ikke akkurat betegnelsen på denne kontakten, men du trenger en krimpetang. Denne tangen er som sagt over svært dyr. Du trenger også et spesielt verktøy for å løse ut pluggene i fra kontakten slik at de ikke blir ødelagt. Noe du sikkert har erfart. En mulighet du har er jo å lodde ledningene direkte på pinnene som kontakten skulle plugges inn i. Lenke til kommentar
hamland Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 ja, får vel prøve lodding da. Håpet å slippe dette ettersom jeg ikke har drevet på så mye med lodding men ser ut som siste utvei. Takker for tipsene/hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå