Gå til innhold

Acer eller Asus (ny laptop)

Anbefalte innlegg

Det er på tide med ny laptop, og valget står nå mellom disse to.

ASUS U35Jc 13,3"

Acer Aspire TimelineX 3820T 13.3"

Har hørt enort mye bra om Aceren, og jeg liker designet på den best, men min erfaring heller litt over på at ASUS er noe mer kvalitet.

Maskinen skal i all hovedsak brukes i jobb, men antagelig også noe spilling (type Starcraft 2) og film i ny og ne.

Så... hva burde jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her finner jeg Asus Pc-en å være et betraktlig bedre alternativ.

Jeg vi under punktvis liste opp hvorfor:

-Asus'en har dobbelt så stor harddisk 640 kontra AC 320

-prossesoren er noe bedre, det er her ganske viktig i og med at ingen av disse prosessorene er -generelt gode å spille med.

-Oppgitt batteri-tid er er 2 timer bedre

. Dette gjør den til det beste alternativet på spill og lagringsmulighetene dine

på en annen side har Aceren noen fordeler også.

- Selv om Installert RAM er 4GB på begge maskinene er AC'en den eneste som har mulighet for utvidelse. Å det med hele 4GB RAM

-den er hundre gram lettere og har et adskillig bedre vebkamera

Hva jeg kan se ut ifra skjermkortene har asus'en et helt greit skjermkort, mens det på AC'en er for lite spesifikt til at jeg har non klar kvalifisering.

så mitt råd er å gå Asus med mindre design betyr mye for deg :)

Håper dette hjelper =D

-Thorbjørn

Endret av torbis93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei igjen, og takk for raskt og utfyllende svar! :)

Den ekstra lagringskapasiteten til Asus er klart noe av det sterkeste den har å komme med i denne "konkurransen", men igjen så ser jeg ikke det enorme behovet for plass da det aller meste av musikk, film og spill ligger på den stasjonære pc'n - hvor også den hardcore gamingen foregår. Batteritiden er forsåvidt noe Asus også scorer på, selvom tiden på papiret og tiden i virkeligheten stort sett matcher dårlig.

Hva Aceren angår, så liker jeg at den er noe lettere, da den kommer til å bli fraktet en del rundt.

Hmm hmm... vanskelig det her!

Lenke til kommentar

Bare så du er klar over det, ingen av disse vil klare SC2 bra nok til at det er "spillbart" selv på minimum. Aceren har ikke dedikert skjermkort og asusen har kun et svakt dedikert.

Om man har null interesse av spilling ville jeg nok valgt asusen, fordi jeg liker asus bærbare.

Om spilling er et tema bør du sjekke opp Acer 3820TG (med ATI HD5650 skjermkort), har den selv og er storfornøyd.

Lenke til kommentar

Ser du skal spille starcraft 2, og da vil jeg med god samvittighet anbefale deg 3820TG istedenfor 3820T. Samme maskinen, bare at 3820TG kan bytte mellom et grafikkort hovedsaklig ment til surfing/film etc, mens den samtidig har et som drar mer batteri, men yter godt.

Har 3820TG selv og har ingenting spesielt dårlig å si om den egentlig. Acers mest stilrene serie, timelinex altså, mobil med tanke på vekt og størrelse og så leverer den overraskende bra ytelse i forhold til hva jeg fryktet/hadde tenkt. Har dog ikke dvd-rom, så du må kjøpe en ekstern en hvis du trenger å installere spill/programmer eller se dvder - er en 400,- ekstra. Men siden den ikke har cd-rom, har du en ekstra kjøleløsning - Noe 4820TG og 5820TG har ettersom der hvor kjøleløsningen er sitter det nå et cd-rom, så 13-tommeren har den beste kjøleløsningen i timelinex-serien.

Endret av Raknes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...