ltdata Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 hei, har en slik pci express kontakt på mitt HK. Betyr det at alle pci express skjermkort vil fungere på pcen min? Og er det noe vits å kjøpe et sterkt skjermkort når jeg kun har en 2 kjerners AMD 64 athlon 5000+ black edition prosessor og 2 gig ram? Vil flaskehalsen her være rammen og prosessoren min? Hvilken skjermkort i prisklassen under 1000kr ville dere anbefalt? skal spille Flight simulator Lenke til kommentar
War Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Flightsim bruker like mye cpu som gpu, men i 1000kr klassen? Da er det ikke vits i å snakke om flaskehalser osv. Hva med et 450 eller 460? PSU må også ha nok pci-e 6pin-kontakter samt nok watt/ampere på 12v-linjen. Ja du kan kjøpe alle pci-e-kort 1.0 /2.0 osv har ingen betydning for porten. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Flightsim bruker like mye cpu som gpu, men i 1000kr klassen? Da er det ikke vits i å snakke om flaskehalser osv. Hva med et 450 eller 460? PSU må også ha nok pci-e 6pin-kontakter samt nok watt/ampere på 12v-linjen. Ja du kan kjøpe alle pci-e-kort 1.0 /2.0 osv har ingen betydning for porten. Jeg har en ny 550w corsair strømforsyning. (kjøpt 1 år siden) Hva mener du med 450 eller 460? Ville du gått for billigere skjermkort? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg mener nVidia 460 kort . Det koster 1200-1300 og er et bra kort. Har du flere ramslotter så koster det vel noen hundrelapper med 2gb ram til. Blir ikke fult utnyttet uten 64bit OS, men du får iallefall 1,3BG til dvs 4gb totalt inkl rammen på skjermkortet. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg mener nVidia 460 kort . Det koster 1200-1300 og er et bra kort. Har du flere ramslotter så koster det vel noen hundrelapper med 2gb ram til. Blir ikke fult utnyttet uten 64bit OS, men du får iallefall 1,3BG til dvs 4gb totalt inkl rammen på skjermkortet. 1200-1300 blir for dyrt nå desverre. tenkte mer 500kr-900kr har 32 bits OS. Har nest beste cpu som passer til min socket tror jeg.(am2) Så lurer på om kanskje det lønner seg å kjøpe nytt hovedkort, cpu og ram i samme slengen. Eller tror du flight sim x vil funke bra med grafikk i ca 800kr klassen, min nåværende cpu og at jeg kjøper mer billig ram? Er på budsjett så er ikke sikker på om det er vits å oppgradere mer på hovedkortet jeg har nå enn å rett og slett å kjøpe nytt hovedkort. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Du har ikke råd til bedre gpu, men vil kanskje oppgradere hovedkortet og cpu også? Kjøper du et 800kr skjermkort nå så må du oppgradere alt senre. Venter du en uke eller 2 og kjøper en god gpu nå så kan du iallefall beholde den om du skulle oppgradere senre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå