Gå til innhold

Tablets til bruk i barnehagen.


FmB

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har fått "go" på innkjøp av tablet til barnehagen.

 

Jeg ser på galaxy tab som eneste mulighet nå før jul.

 

Den vil brukes til GPS, youtube, spotify, bilder, bildevisning, bilderedigering, spill.

 

Vil gjerne ha tilgang til market.

 

Me dette i tankene, ser dere ipad som et reelt alternativ. Jeg tenker større skjerm er bra, men den er også mye tyngre, noe som kan gjøre det vanskelig for en to-åring å holde, samt lite tilkoblinger, tvungen itunes, og ikke kamera, som minus på denne.

 

Tar gjerne en diskusjon hvis det finnes alernativer.

 

Edit: Jo, jeg vil også bruke mobilt bredbånd, og ta denne med på turer og lignende.

 

Hilsen meg.

Endret av FmB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som et veldig interessant prosjekt og jeg håper du kan oppdatere oss på hvordan dette fungerer. Høres spennende ut, så jeg vil gjerne vite så mye som mulig.

 

Hvordan ser du for deg at barna skal bruke den? Bare leke med enkle tegneprogrammer og spill, eller som en morsom inføring til teknologihverdagen som venter dem senere? Er det ment til å bare bli brukt guidet av en voksen, eller noe som de skal kunne lære litt å bruke på egenhånd?

 

Hvis det er mest ment som "lek med touch", slik som se på bilder og tegne tror jeg ikke ipaden blir for stor da den fint kan ligge på gulvet under bruk. Men er enig at den kan være klumpete i håndtere ja.

 

Galaxy S har ikke flere tilkoblinger enn iPad etter det jeg husker. Jeg ser derimot at mangel av kamera er et stort minus i denne sammenhengen.

 

Hvis vi tenker på OS så vil jeg tro at Android sin homescreen og Widgetstøtte vil være positivt kontra iPads programliste. Derimot er Apple Storen i disse tider mye bedre på pene grafiske spill som kan passe barn.

 

Enig at du ikke har mange alternativer nå. (Finnes noen billigting som jeg ikek tror er noe særlig). Rett over nyttår derimot kommer det mange modeller, men det er kanskje ikke innenfor din tidsfrist.

Lenke til kommentar

Funker det bra, er muligheten til å handle mer over nyttår. =)

 

Bruksområder er alle de du nevner. Det er dog ønskelig at barna kan bruke denne uten voksne til stede. (ikke inkludert internett selvfølgelig)

 

Den vil brukes en del på tur, som oppslagsverk eller supplement der hvor barna er, slik at man lettere kan spille videre på barnas innspill. GPS og geotagging for å kartlegge nærmiljøet blir et av prosjektene. Dette vil også involvere romforståelse, og mattematikk. Vi skal ha skattejakt blandt annet.

 

Tilgjengelige apps tror jeg vil snu seg andre veien i nær fremtid, så ser ikke det som et problem nå. Barna får bruke min galaxy s med apps jeg har der, og disse engasjerer.

 

Kan godt oppdatere hvordan dette går, innenfor de rammene jeg har til å dele. (taushetsplikt etc.)

 

Kanskje kan jeg inspisere high tech småbarnsforeldre til å komme med flere gode forslag! =)

Lenke til kommentar

Hvis vi tenker på OS så vil jeg tro at Android sin homescreen og Widgetstøtte vil være positivt kontra iPads programliste.

Hvis det er to-åringer som skal bruke produktet, vil jeg si muligheter for forandringer på hjemskjermene og widgets er lite relevant. Noe som derimot er relevant er kamera, og det har dessverre ikke iPad.

 

Hvis kamera er absolutt nødvendig er nok Galaxy Tab eneste/beste valg. Hvis kamera derimot kun hadde vært "fint" og "kjekt", men ikke nødvendig, anbefaler jeg iPad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...