Gå til innhold

Trenger litt "starthjelp" til foto-oppgave!

1 stemme

1. 1. Hvem sang bør jeg velge?

• Aion OST - Ragin Strings
    • Aion OST - Forgotten Sorrow (English)
      0

Anbefalte innlegg

Hei!

I forrige uke fikk vi en foto-oppgave på skolen (Går 1. klasse Media og Kommunikasjon) Det eneste læreren sa var "Oppgaveteksten er høst, dere skal lage en bildeserie på omtrent 2 minutter og dere tolker teksten som dere vil" og jeg har ikke kommet med noe enda (Den skal leveres onsdag 20.10.10), det eneste jeg vet sikkert er at jeg enten vil ha denne sangen:

Aion OST - Raging Strings (Da tenkte jeg kanskje temaet kan være majestetisk natur eller lignende?)

Eller denne:

Så, er det noen forslag? Er også åpen for andre sangforslag!

- Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan lager man en bildeserie på 2 minutter? Så vidt jeg forstår det er det snakk om stillbilder. Pleier ikke antall å være mer representativt da?

Ellers pleier naturbilder å slå bra an, eller så kan du ta bilder av mennesker som gjør vår-relaterte ting. Bare husk at om det skal være en bildeserie, er det veldig viktig med en rød tråd gjennom hele serien. Betyr ikke at alle skal være dønn like, men det må være noe felles der som du kan gjøre rede for. Husker i alle fall læreren min på MK la veldig stor vekt på akkurat dette.

Lenke til kommentar

Hvordan lager man en bildeserie på 2 minutter? Så vidt jeg forstår det er det snakk om stillbilder. Pleier ikke antall å være mer representativt da?

Ellers pleier naturbilder å slå bra an, eller så kan du ta bilder av mennesker som gjør vår-relaterte ting. Bare husk at om det skal være en bildeserie, er det veldig viktig med en rød tråd gjennom hele serien. Betyr ikke at alle skal være dønn like, men det må være noe felles der som du kan gjøre rede for. Husker i alle fall læreren min på MK la veldig stor vekt på akkurat dette.

Takk for svar!

Ja jeg syntes det hørtes litt rart ut, spurte læreren nå og han sa "rundt 20 bilder" ...Så dette kan jo bli gøy...

Fremdeles åpen for forslag om både tema og musikk folkens! :)

Lenke til kommentar

Ca 20 bilder passer med retningslinjen om at at et bilde bør vises ca 8 sekunder (8*20=160). Er det flere detaljer kan bildet vises lengre tid, er det færre, kortere tid. Kravene til en sammenheng mellom bildene er det samme men kan være verre å få til med 20 bilder enn med 9 bilder.

Tema høst bør ikke være noe problem. Seg deg om. Både parker og skaog er full av høst. Selv blomsterbed oser av høst. Og her er det bare snakk om årstiden høst. Hva med livets høst (både mennesker og gjenstander)? Her kan forlatte fabrikkbygninger, nedlagte gårdsbruk, rustne bilvrak etc benyttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...