Brukernavnemitt Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Heisann. Jeg fikk pc'en min tilbake fra politiet i går å som jeg ser det har de bare revet maskinen fra værandre slik at jeg måtte montere den igjen, etter at jeg var ferdig så funket den ikke, den vil ikke skru seg på, noe som er veldig merkelig siden det grønne lyset som viser at alt er i orden lyser jo. Det som skjer når jeg plugger inn srøm kabelen: det grønne lyset kommer på og jeg trykker på knappen, lyset cpu vifta skrur seg på et kjapt sekund akkurat som at hele maskinen får et raskt burst med strøm å så ingen ting, grønne er fortsatt på men nå skjer det ingen ting når jeg trykker på knappen, jeg tar ut strøm ledningen å plugger den inn igjen, akkurat samme skjer. Grunnen til at jeg vet den funker er at jeg fikk den å funke i går, har ingen anelse om hvordan, jeg tok ut strøm ledninga blåste vekk strøm fra diverse deler av pc'en å plugget inn ledningen igjen så funka det, men nå for 10 min sia satt jeg å så på one pice så døde den helt uten videre.. Håper noen kan hjelpe meg her Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hei. Hvorfor var den inne hos politiet og hvorfor i all verden skrudde de fra hverandre PC`en? Man trenger ikke å skru fra hverandre PC`en hvis de bare skal ha disken fra maskina. Fikk du den tilbake i deler også? Har du sjekket at alle kabler er satt sikkelig i og at kabler og alt er på plass? Ser du noe skade på noen av delen i maskina di? Noe må det jo være siden at du ikke fikk den til å fungere først, men så vil den ikke fungere igjen. Ta fra hverandre PC`en igjen og sett den sammen på nytt. Se til at alle kabler er satt godt i og se til at Du har ledningen til Power knappen på kabinettet kobla til Hovedkortet. Dette er da viktig. Ellers er det ikke noe spessielt annet jeg kan komme på. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Brukernavnemitt Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg hadde pc'en oss en kompis som jeg hadde vert på lan oss, så hadde jeg levnet pc'en der noen dager, når jeg sku hente den så hadde det vert razzia der. Ettersom jeg har et veldig rotete kabinett så måtte vifter og selv lagde løsninger fjernes og demonteres for å komme til hardiskene, pluss at cpu kjøler var løsnet. Har prøvd alt nå å ingen ting funket, fortsatt samme feil. Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Ta ut CPU`en og se om det er noen bøyde pinner der. Synes det er dårlig av dem at de ikke satt sammen det mest basice iallefall hvis de skrudde fra hverandre HELE PC`en. Greit nok hvis de ikke satt inn/skrudde inn det som du hadde laga, men resten burde de ha satt sammen. Når de klarte å skru den fra hverandre så klarer de å skru den sammen igjen også. Prøv en annen Strømforsyning hvis du har mulighet. Vet ikke om det fungerer, men du kan prøve iallefall. Prøv å reset BIOS. Kanskje det er en knapp på Hovedkort? Eller se i manualen og se hva som står der. Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Det er en gang desverre slik at når enkelte skal gjøre ting som ikke er deres så kan de være litt brutale. Det kan jo være at de har vært litt brutale når de tok fra hverandre PC`en. Jeg synes selv det er helt fantastisk rart at de tok fra hverandre hele PC`en i det hele tatt. Det skal da virkelig ikke være nødvendig for å finne en disk/disker. Lenke til kommentar
Brukernavnemitt Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 jeg går for at de har vert brutale med pc'en, den var i tipp topp stand før de fikk den. Har gjort alt i min makt får å få den opp å gå igjen. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hmm, Er nok psu som har tatt kvelden, men kjør på ditt, du hadde en maskin som fungerte før de tok den så det er politiets ansvar at det fungerer når du får det tilbake, det er strengt tatt dees ansvar at den er satt sammen tilsvarende også, eventuelt kan du kreve dekning av utgifter til sammensetning (Ikke at jeg tror du får det, men...) Blir litt vanskeligere nå når du har satt den sammen selv og hvis jeg forsto deg rett hadde den funket litt, men plutselig dødd, så blir nok et svare strev å få dekket utgiftene dine. Uansett, prøv med en annen psu, sansynilg vis er det hele problemet. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå