SystemFeil010 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hei, Jeg har nettopp overklokket GPUen min litt og vil stille inn viftene på 100%. Jeg har Windows 7 64-bit og GPUen er ATI Mobility Radeon HD5850 1 GB. Når jeg åpner ATI catalyst senter så er det ingen tab for overklokking slik jeg tror det skal være på stasjonære pcer. (Dette er en bærbar pc vel og merke) Hvilket program vil la meg stille inn viftene for dette kortet og for windows 7? Har prøvd rivatuner og det tror jeg ikke funker på windows 7. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Prøv ATI-tray tools du. Litt omfattende program i starten, men det har i alle fall alle funksjonene du kan drømme om. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) i Catalyst Control Center (CCC) finner du dette under overdrive. Svitsj om CCC visning fra simple til advanced.. Du må låse opp overdrive instillinger først ved å trykke på hengelåsen for så å kunne endre på vifte instilling (manuell). Men som sagt er dette mobility radeon og det er mulig at overdrive ikke er tilgjengelig da produsent anser at det ikke skal overklokkes på bærbare. Mulig også at GPU biosen i mobility kort hindrer overstyring av vifte profil. Endret 8. oktober 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg hadde et lignende problem på en eldre laptop, hvor overdrive ikke var synlig i det hele tatt i CCC, men kunne fortsatt endre det meste med tray tools. Så ja, det kan være tilfellet. Lenke til kommentar
SystemFeil010 Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 pcen frøys bare og restartet når jeg prøvde å kjøre programmet. Selv uten DAC. men har fått til overklokking ved hjelp av AMD GPU clock tool og AA1FanControl som er ikke det jeg håpte på i viftestyring, men funker greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå