radio_y1 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Hei, en telefon jeg anmeldte stjålet på siden til politiet har nå dukket opp igjen. Da jeg registrerte anmeldelsen, tastet jeg også inn IMEI-nummeret på telefonen, dette er ca. to måneder siden. Det virker som om telefonen fortsatt kan brukes normalt, men det er vel bare et tidsspørsmål før den blir sperret? Hvordan skal jeg få frem for å slette anmeldelsen og dermed også unngå at IMEI-nummeret blir sperret, slik at telefonen blir ubrukelig? Endret 7. oktober 2010 av radio_y1 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Spørsmålet er om du har hevet forsikring på telefonen? I tilfelle er telefonen nå forsikringsselskapets eiendom og ikke din, og du plikter å levere den til forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
radio_y1 Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Spørsmålet er om du har hevet forsikring på telefonen? I tilfelle er telefonen nå forsikringsselskapets eiendom og ikke din, og du plikter å levere den til forsikringsselskapet. Hei, det stemmer at jeg fikk igjen på forsikringen. Ikke tilsvarende det telefonen kostet, men 800kr. Jeg skal ta kontakt med forsikringsselskapet for å få en løsning på den saken. Det må da være mulig å tilbakebetale de pengene ved å være ærlig å si det som det er? Har aldri vært borti en slik sak som denne før, så der stiller jeg med dårlig kunnskap. Håper i allefall at det kan løses på den måten, da jeg ikke er interssert i å jukse til meg penger fra forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Spørsmålet er om du har hevet forsikring på telefonen? I tilfelle er telefonen nå forsikringsselskapets eiendom og ikke din, og du plikter å levere den til forsikringsselskapet. Hei, det stemmer at jeg fikk igjen på forsikringen. Ikke tilsvarende det telefonen kostet, men 800kr. Jeg skal ta kontakt med forsikringsselskapet for å få en løsning på den saken. Det må da være mulig å tilbakebetale de pengene ved å være ærlig å si det som det er? Har aldri vært borti en slik sak som denne før, så der stiller jeg med dårlig kunnskap. Håper i allefall at det kan løses på den måten, da jeg ikke er interssert i å jukse til meg penger fra forsikringsselskapet. Fikk du igjen på mobilforsikring, eller reise? Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Så, du mistet telefonen, og valgte å melde den stjålet? Hvis det er tilfelle er det kanskje best å holde kjeft til både forsikringsselskap og politi, for å unngå at du får problemer. Kan fort sees på som falsk anmeldelse og forsøk på forsikringssvindel... Lenke til kommentar
radio_y1 Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Så, du mistet telefonen, og valgte å melde den stjålet? Hvis det er tilfelle er det kanskje best å holde kjeft til både forsikringsselskap og politi, for å unngå at du får problemer. Kan fort sees på som falsk anmeldelse og forsøk på forsikringssvindel... Er litt mer komplisert enn dette, men ønsker ikke å legge ut alt av detaljer her. Sprsmålet var om det er mulig å stoppe sperringen av telefonen, som da mest sannsynlig kommer til å skje. Endret 8. oktober 2010 av radio_y1 Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Tar du det opp med politiet og sier at telefonen har kommet til rette, kan nok det la seg gjøres. Har du fått forsikringsoppgjør, regnes telefonen som forsikringsselskapets eiendom, og må leveres til de. Nå er det en gang slik at politiet knapt har ressurser til å gå videre med sperring av imei, så jeg tror nok den telefonen vil fungere helt fint fremover... Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ring 02800, snakk med politiet. Ring forsikringsselskapet og betal tilbake det du fikk, er vel ikke verre enn det. Men siden politiet ikke har gjort noe på 2 måneder så vil det vel ikke skje noe. Men du vil vel ikke være en uærlig person. Lenke til kommentar
radio_y1 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Da fikk jeg ordnet opp i saken på fredag. Takk for alle innspill! Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Uten å fortelle noen som hva du gjorde? 1 Lenke til kommentar
radio_y1 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg gjorde det som jeg fikk forslag om å gjøre. Ta kontakt med politiet og forklare saken, og gjøre det samme med forsikringsselskapet. Veldig greit å få den situasjonen ut av verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå