Kakko Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Har nettopp flyttet inn i ny leilighet, og det første som slo oss da vi åpnet døra var en kvalmende lukt. Leiligheten var blitt vasket ut, men ikke nøye nok, så vi vasket igjennom hele kjøkkenet og fant ut at lukta kom fra kjøleskapet. Lukta er så sterk at den setter seg i alle matvarer, tilogmed brusflasker lukter død etter å ha stått i kjøleskapet. Deretter tok vi ut alt av hyller og vasket kjøleskapet med zalo. (Som aldeles ikke funket) Dette har jeg prøvd til nå: Zalo Jif kjøkken Jif vindusvask Grønnsåpe Salmiakk (lukta fra kjøleskapet er så sterk at den overdøver salmiakken) Bakepulver og natron Har tømt "skålen" på baksiden som var full av grønt vann, men det er ikke her lukta kommer fra. Har en følelse av at lukta kommer fra den lille "proppen" bakerst, så den kastet jeg og tetta igjen hullet med stearin. (Først prøvde vi sånn som tetter dekk midlertidig, og dette hjalp faktisk litt på lukta!) Trenger en virkelig god idè snart, før jeg finner på enda mer sprø ting. Andre forslag jeg har funnet, men ikke prøvd og heller ikke har for hånd for øyeblikket er sitron og eddik. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Proppen bakerst? Mener du dreneringa for avriming? Sto kjøleskapet lukket og avslått når dere flyttet inn? Googlet litt. Kanskje noen tips her? Hvitevareprodusent Gorenje sitt tips. Lenke til kommentar
Kakko Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Drenering for et eller annet iallefall. Kjøleskapet var avslått men døra var åpen (slik det skal være) Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Eh hver gang jeg ser et emne som handler om vond lukt så er det altid en eller annen jokkmokk som skriver at det er lurt å sette en skål med eddik inne i det som lukter vondt. Så denne gangen er det min tur. Sett en skål med eddik inne i kjøleskapet over natten og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Kakko Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Eh hver gang jeg ser et emne som handler om vond lukt så er det altid en eller annen jokkmokk som skriver at det er lurt å sette en skål med eddik inne i det som lukter vondt. Så denne gangen er det min tur. Sett en skål med eddik inne i kjøleskapet over natten og se om det hjelper. Hadde du lest igjennom posten min hadde du skjønt at dette var et svar jeg ikke trengte. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Dersom det er snakk om dreneringshullet ender denne opp i tanken bak. Jeg ville prøvd å helle litt klorin i hullet, dette kan ta knekken på alt spennende som gror der. Men selvfølgelig ville jeg vært sikker på hvor dette hullet ender opp hen før du fyller det med klorin, så du ikke får både vond lukt og klorinlukt i kjøleskapet (skyll selvfølgelig med vann etterpå!) Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg ville bare gått til innkjøp av et nytt et, man har ganske rimelige varianter og så tar dem med seg det gamle ved levering. Eventulet kan du kjøpe brukt, det gis også bort gratise på finn.no. Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Hvis det ikke var din leilighet ville jeg klaget. Hvis det er noe du eier ville jeg kjøpt nytt. Endret 12. oktober 2010 av festen Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 tror du skal vaske kjøleskap med klor, det har jeg gjort vertfall og har funket fett.. ikke finn på å bland klor og salmiakk med mindre du har gassmaske tilgjengelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå